اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قالیباف: شاید در تعیین کمیسیون نمایندگان مجلس اشکالاتی وجود داشته باشد

رئیس مجلس گفت: 10 نماینده‌ای که اخیرا وارد مجلس شدند، فرصت رقابت براساس تخصص شان در کمیسیون را نداشتند؛ شاید هم در تعیین کمیسیون نمایندگان اشکالاتی وجود داشته باشد ولی باید حق آنها را در نظر بگیریم.

قالیباف: شاید در تعیین کمیسیون نمایندگان مجلس اشکالاتی وجود داشته باشد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 28 آبان) مجلس و در جریان بررسی دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۸ آیین نامه داخلی مجلس که مربوط به جایابی 10 نماینده که اخیرا به مجلس راه یافته‌اند اظهار داشت: تاخیر در انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا به وجود منجر به آن شد که 10 نفر از نمایندگانی که اخیرا وارد مجلس شدند، فرصت اینکه در رقابتی که براساس تخصص شان در کمیسیون انتخاب شوند را نداشتند.

وی افزود: شاید در تعیین کمیسیون نمایندگان اشکالاتی وجود داشته باشد، اما باید این را در نظر بگیریم که نمایندگان مرحله دوم حتی فرصت حضور در این شرایط را نداشتند.

حسین رجایی ریزی نماینده لنجان در تشریح طرح دوفوریتی مذکور گفت: به دلیل شیوع کرونا انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی با چند ماه تاخیر برگزار شد و باعث که 10 نماینده‌ای که به مجلس راه یافته‌اند براساس سوابق و تخصص شان در کمیسیون‌ها فرصت رقابت نداشته باشند.

وی افزود: موضوع این طرح به اصلاح آیین نامه داخلی مجلس نیاز داشت که بر همین اساس این اختیار به هیات رئیسه داده می‌شود تا نمایندگان مرحله دوم را براساس سوابق و تخصص شان با افزایش سقف حداکثر کمیسیون‌های تخصصی به کمیسیون‌ها اضافه کنند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول