اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

امنیت پایدار در بزرگترین خط طول مرزی کشور/ ۴۵۸ کیلومتر طول خط مرزی گلستان

فرمانده هنگ مرزی اترک گنبدکاووس گفت: خط طول مرزی گلستان با بیش از ۴۵۸ کیلومتر بزرگترین خط طول مرزی کشور بوده و خوشبختانه از امنیت پایداری برخوردار است.

امنیت پایدار در بزرگترین خط طول مرزی کشور/ ۴۵۸ کیلومتر طول خط مرزی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، فرمانده مرزبانی گلستان در مراسم تکریم و معارفه فرمانده هنگ مرزی اترک گنبدکاووس گفت: یکی از مهمترین اقدامات مرزبانی در حوزه مرزبانان خوشایند سازی محیط خدمت آنها بوده و در این راستا امکانات رفاهی و وسائل مورد نیاز در پاسگاه‌های مرزی تجهیز می شود.
 بهزاد ابراهیمی  اظهار کرد: بازسازی اماکن فرسوده پاسگاه‌ها و تجهیز امکانات رفاهی و وسایل مورد نیاز در پاسگاه‌های مرزی از مهمترین اقدامات حوزه مرزبانی در راستای خوشایندسازی محیط خدمت مرزبانان است.
وی تصریح کرد: این اقدامات در راستای ایجاد روحیه با نشاط برای مرزبانی در جهت انجام وظیفه خطیر آنها در حفظ مرزهای کیان اسلامی است.
فرمانده مرزبانی گلستان خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبارات خوب از طریق سازمان و مرکز و تعامل و همکاری استاندار و فرمانداران شهرهای مرزی پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت یکسال همه اماکن مرزی گلستان از شرایط خوب محیطی و زیستی برخوردار شوند.
وی با اشاره به ماموریت قضایی مرزبانی در کنار دیگر وظایف این حوزه بیان داشت: با توجه به فاصله کلانتری‌ها از مرزهای کشور یکی از ماموریت‌های مرزبانی حل و فصل دعووی با همکاری مرجع قضایی بوده که بیش از ۱۰ مقر در این راستا در گلستان فعالیت دارند.
ابراهیمی توجه به ماموریت دیپلماتیک فرمانده مرزبانی گنبدکاووس به عنوان مرزبان درجه یک را از مهمترین وظایف وی دانست و گفت: پیچیده‌ترین ماموریت پلیسی در حوزه مرزبانی بوده که به عنوان ماموریت چند وجهی خدمت‌رسانی می‌کند و فرمانده هنگ مرزی اترک به عنوان مرزبان درجه یک باید به ماموریت دیپلماتیک خود در راستای رعایت قوانین و پروتکل مرزی توجه کند.
* مرزبانی گلستان در بحران و حوادث پا به پای  مردم خدمت کرده است
فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به وقوع سیل سال گذشته و شیوع کرونا در استان و شهرستان اظهار کرد: یکی از فعالبت‌های خوب مرزبانی در زمان وقوع حوادث و بحران در استان همکاری و تعامل با دستگاه‌های اجرایی بوده و در این راستای پا به پای مردم در جهت رفع مشکلات خدمت می‌کند.
وی تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده از سوی مرزبانی گلستان خوشبختانه مناطق مرزی محدوده گنبدکاووس هیچ‌گونه مشکل و حاشیه نداشته و از امنیت پایداری برخوردار است.
عبدالقدیر کریمی گفت: صیانت از مرزها اولویت و ملاحظه اصلی ما بوده و در این راستا شورای تامین و فرمانداری حمایت‌های لازم را خواهد داشت.
* طول مرز گلستان بزرگترین خط طول مرزی کشور است
فرمانده هنگ مرزی اترک گنبدکاووس در این مراسم اظهار کرد: خط طول مرزی گلستان با بیش از ۴۵۸ کیلومتر بزرگترین خط طول مرزی کشور بوده و خوشبختانه از امنیت پایداری برخوردار است.
وی تصریح کرد: با اطلاع رسانی چهره به چهره و از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها توانستیم قوانین مرزی خروج غیرمجاز احشام و عابران را به مردم مناطق مرزی آموزش داده تا کمترین مشکل را در این حوزه داشته باشیم.
محمدرضا سراوانی گفت: تعامل خوب بین مرزنشینان و مرزبان در نقطه صفر مرزی اینچه‌برون سبب شده تا هم از امنیت پایداری برخوردار بوده و هم صیانت و مراقبت از مرزها توسط مرزبانان به راحتی انجام شود.
در این مراسم محمدرضا سراوانی به درجه بازنشستگی نائل و از زحمات شش ساله وی تکریم شد و محمدباقر نجفی‌نژاد به  مدت سه سال به عنوان فرمانده جدید هنگ مرزی اترک گنبدکاووس معرفی شد.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول