اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تعلیق کوربین از حزب کارگر انگلیس رفع شد

حزب کارگر انگلیس تعلیق عضویت رهبر سابق این حزب به اتهام دفاع از تفکرات ضدیهودی را برطرف کرد.

تعلیق کوربین از حزب کارگر انگلیس رفع شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب کارگر انگلیس سه‌شنبه شب تعلیق عضویت «جرمی کوربین» رهبر سابق این حزب را برطرف کرد.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، کمیته اجرایی حزب کارگر با برگزاری جلسه‌ای تصمیم گرفت با توجه به بیانیه جدید کوربین درباره آنچه «افکار ضدیهودی» در این حزب نامیده شده، تعلیق او از این حزب را رفع کند.

در آمریکا و اروپا، لابی صهیونیسم هرگونه انتقاد از رژیم صهیونیستی و سیاست‌های تل‌آویو را عامدانه به «ضد یهودی» بودن متهم می‌کند تا صاحب انتقاد را راحت‌تر تحت فشار قرار بدهد.

حزب کارگر انگلیس در زمان رهبری کوربین حامی حقوق فلسطینی‌ها بوده و بارها نسبت به جنایات صهیونست‌ها بر علیه آن‌ها اعتراض کرده بود اما تحت حملات شدید و اتهاماتی درخصوص اتخاذ مواضع ضد یهودی قرار گرفت.

«کمیسیون برابری و حقوق و بشر» در انگلیس سه هفته پیش در گزارشی آورده بود حزب کارگر در مبارزه علیه گسترش تفکرات ضد یهودی ناتوان بوده و از قوانین تخطی کرده است.

کوربین که تا فروردین امسال رهبری این حزب را بر عهده داشت، در بیانیه‌ای علیه این گزارش نوشت: «وجود یک فرد ضد یهود [در حزب کارگر] نیز زیاد است اما [در این گزارش] ابعاد مسئله به طور چشمگیری به خاطر اهداف سیاسی افرادی در داخل و بیرون حزب، مورد اغراق قرار گرفته است».

«کِر استارمر» رهبر جدید حزب کارگر در واکنش به انتشار این گزارش و واکنش کوربین به آن، عذرخواهی کرده و در نشستی خبری، آن روز را «روز شرم» برای حزب کارگر توصیف کرد.

استارمر همچنین در مصاحبه‌ای گفت تعلیق عضویت کوربین ایده وی نبوده اما از آن حمایت می‌کند.

کوربین روز گذشته (سه‌شنبه) در توضیحی درباره بیانیه سه هفته پیش خود نوشت که از دید او در گزارش کمیسیون برابری و حقوق و بشر، «نگرانی درباره مواضع ضد یهودی مورد اغراق قرار نگرفته است».

رهبر سابق حزب کارگر در این باره نوشت: «نکته‌ای که قصد داشتم بیان کنم این بود که اکثریت اعضای حزب کارگر به تفکرات ضد نژادپرستی متعهد بوده و هستند و عمیقاً با ضدیهودیت مخالفند».

استارمر سه‌شنبه شب بدون اشاره مستقیم به رفع تعلیق کوربین گفت: «اجازه نمی‌دهم تمرکز بر روی یک فرد خاص، مانع از تلاش مبرم ما برای مبارزه با تفکرات ضدیهودی شود».

در حال حاضر با وجود اعلام غیر رسمی رفع تعلیق کوربین از حزبش، مشخص نیست او به کرسی خود در پارلمان انگلیس نیز بازگردد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول