اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حدود 50 کشته در درگیری نواب امارات و عربستان سعودی در جنوب یمن

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» خبر داد که در درگیری‌‌ میان شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) و نیروهای دولت مستعفی یمن (وابسته به عربستان سعودی) در جنوب یمن حدود 50 تن کشته شده‌اند.

حدود 50 کشته در درگیری نواب امارات و عربستان سعودی در جنوب یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها میان نیروهای «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب-وابسته به امارات) و نیروهای دولت مستعفی یمن (وابسته به عربستان سعودی) خبرگزاری «آسوشیتد پرس» از کشته شدن ده‌ها تن از نیروهای دو طرف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، آسوشیتدپرس به نقل از چند مقام امنیتی که نخواستند نام‌شان فاش شود، گزارش داد که دست کم کشته شدن ۴۷ از نیروهای دو طرف تأیید شده است.

منابع مذکور در عین حال گزارش دادند، که در این درگیری‌ها که کانون آن شهر «زنجبار»‌ مرکز استان ابین (جنوب یمن) بوده، ۹۰ نفر نیز مجروح شده‌اند. از طرفی دیگر، این درگیری‌ها در مقایسه با درگیری‌های ماه‌های قبل بسیار شدید توصیف شده است.

روسیا الیوم روز جمعه به نقل از خبرنگار خود در یمن گزارش داده بود که درگیری شدیدی میان نیروهای شورای انتقالی جنوب و نیروهای دولت مستعفی یمن آغاز شده است.

این درگیری در حالی آغاز شد که منابع اماراتی روز سه‌شنبه هفته گذشته خبر دادند که هیأت مذاکره‌کننده شورای انتقالی جنوبی یمن با تعلیق مشارکت در جلسات مذاکره با دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی»، رسما به عربستان سعودی اعلام کرده است که قصد ترک ریاض را دارد.

این تحولات در حالی صورت گرفته است که ائتلاف سعودی اخیرا اعلام کرده بود که شورای انتقالی جنوب و دولت مستعفی یمن با آتش‌بس موافقت کرده‌اند و برای گفت‌و‌گو در ریاض گرد خواهد آمد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول