اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دارا بودن مدرک صلاحیت معلمی برای همه معلمان الزامی شد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هرکس در آموزش و پرورش تدریس می‌کند، مدرک صلاحیت معلمی را هم داشته باشد، گفت: مشکلات شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) هنوز هست اما رو به نزول است.

دارا بودن مدرک صلاحیت معلمی برای همه معلمان الزامی شد

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیأت دولت، اظهار کرد: عموم فرهنگیان و دانش‌آموزان آگاه هستند که شاد یک مولود تقریباً شش‌ماهه است. پاسخی به نیاز جدی بود و باید به سرعت دست به کار می‌شدیم و شاد را فعال می‌کردیم که فعال شد.

وی ادامه داد: از آن روزی که شاد فعال شده است، دائما در جهت بهبود ظرفیت شاد اقدام شده است و سرورهای مورد نیاز روز به‌روز افزایش یافته است تا بتواند پاسخگوی نیاز فرهنگیان باشد.

حاجی‌میرزایی افزود: مشکلی که بهره‌برداران شاد با آن مواجه هستند، در دریافت یا انتقال اطلاعات در برخی ساعات روز با مشکل مواجه هستند که ساعات کلاس‌ها را در طول هفته توزیع کردیم و هم با مجموعه همراه اول که زیرساخت فنی این کار را تأمین کرده، گفت‌وگو کرده‌ایم و آنها هم تلاش می‌کنند تا این زیرساخت‌ را تقویت کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاد یک پاسخ بومی به نیاز اساسی و مهم است، گفت: بیش از 12 میلیون و 200 هزار نفر از دانش‌آموزان و تقریبا همه معلمان و مدیران در این سامانه فعال هستند و امیدوارم مشکلات ذکر شده روز به روز برطرف شود؛ قطعاً کسانی که از این سامانه استفاده می‌کنند می‌توانند شهادت دهند که مشکلات هنوز است اما روند آن نزولی است.

وی درباره مصوبه دیروز شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره معلمان نیز اظهار کرد: دیروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب‌ شد که منحصرا ورود معلم، مدیر، مشاور، مربی پروشی و مراقب سلامت از طریق دانشگاه «شهید رجایی» و «فرهنگیان» باشد. این دو دانشگاه البته اجازه دارند که از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها تحت نظارت خودشان استفاده کنند.

حاجی‌میرزایی گفت: اما در هر صورت هیچ‌کس نمی‌تواند معلم باشد مگر اینکه یک دوره حداقل یک‌ساله را در این دو دانشگاه طی کرده باشد. در این جلسه همچنین تصویب شد که هرکس در آموزش و پرورش تدریس می‌کند، مدرک صلاحیت معلمی را هم داشته باشد که چگونگی احراز این صلاحیت‌ها هم به شورای عالی آموزش و پرورش و دولت سپرده شده است.

وی ادامه داد: در این جلسه مصوب شد که استخدام معلمان در هر منطقه براساس ظرفیت‌های بومی آنجا باشد، البته از هر جای کشور هم که بخواهند در منطقه‌ای استخدام شوند، مخالفتی وجود ندارد ولی اگر به آن منطقه بروند تا پایان خدمت باید در آنجا مشغول باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول