اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

توسعه نظارت‌ها یک رویکرد پیشگیرانه است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه کارمندان، وکلا، کارشناسان و ضابطان، همگی سرمایه‌های این مملکت محسوب می‌شوند، گفت: توسعه نظارت‌ها یک رویکرد پیشگیرانه است و در جهت حفظ این سرمایه‌های انسانی است که افرادی فرهیخته محسوب می‌شوند.

توسعه نظارت‌ها یک رویکرد پیشگیرانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی صبح امروز در نشست با رئیس و اعضای هیأت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان مرکزی با بیان این موضوع که تشکیل این چنین جلسات به جهت افزایش تعاملات بین کانون کارشناسان و مجموعه قضایی است، اظهار داشت: دستگاه قضائی آمادگی لازم برای استماع نقطه نظرات و پیشنهادات  را دارد و معتقدیم ایجاد یک رویه واحد و معین می‌تواند به سرعت انجام فرایند دادرسی منجر شود که رضایت مندی حداکثری مردم را در پی دارد.

وی افزود: کارشناسی در امر دادرسی بسیار جایگاه مهمی دارد و یک اصل پذیرفته شده عقلی و نقلی است و راه گریزی از انجام آن برای مقام قضایی وجود ندارد چرا که قضات در بعضی از امور تخصصی هیچ سررشته‌ای ندارند و  باید مطابق قانون ارجاع امر به کارشناسی صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی بیان داشت: با توجه به سیاست‌گذاری جدید دستگاه قضایی مبنی بر توسعه نظارت بر اشخاصی که در امر دادرسی دخیل هستند همچون کارمندان، وکلا، ضابطین و کارشناسان و دستور ریاست قوه قضائیه مبنی بر تشکیل یک اداره کل از کارشناسان متبحر در معاونت حقوقی قوه قضاییه و همچنین تشکیل این ساز و کار در استان‌ها توسط یکی از معاونت‌ها، در استان مرکزی نیز در صدد هستیم که این نظارت جامع و دقیق انجام گیرد تا به این نقطه برسیم که هر فردی کار تخصصی و حرفه‌ای خودش را با رعایت قوانین و مبانی آزادانه و راحت انجام دهد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: نظارت و ارزشیابی دقیق پارامترهای خوبی را در اختیار ما قرار می‌دهد و مشخص می‌شود هر فردی در تخصص خود چه مقدار توانایی در انجام امور محوله دارد و در چه سطحی است و چه مقدار اخلاق حرفه‌ای را رعایت می‌کند و آیا در امر دادرسی از مدار بی طرفی خارج شده‌ یا خیر و خروجی این کار تشخیص سره از ناسره است که بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه کارمندان، وکلا، کارشناسان و ضابطان، همگی سرمایه‌های این مملکت محسوب می‌شوند، افزود: توسعه نظارت‌ها یک رویکرد پیشگیرانه است و در جهت حفظ این سرمایه‌های انسانی است که افرادی فرهیخته محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اظهارداشت: از مدیران کانون این انتظار می‌رود که در مسائل و موضوعات مهم کارشناسی حتما  مدیران قضایی را در جریان امور قرار دهند و اطلاع رسانی به موقع داشته باشند چرا که این امر منتج به پیگیری بهتر و دفاع از شخص خود کارشناس در معرض خطر و اتهام و همچنین دفاع از جایگاه کارشناسی می‌شود.

وی بیان داشت: در استان مرکزی که یک استان صنعتی به شمار می‌رود مسائل مبتلابه، اغلب مسائل صنعتی و در حوزه کارخانجات و تجهیزات آن‌ها، ماشین آلات، مواد اولیه، تولید و اختلافاتی که بین سهامداران، مالکین و کارگران وجود دارد است که در این زمینه می بایست آسیب شناسی‌های لازم صورت پذیرد تا اگر اموری به کارشناسی ارجاع شد با یک پیش گیری و آسیب شناسی درست، کارشناسی صحیح و دقیق انجام گیرد و در مجموع این کار موجب تقویت بنیه کارشناسی است و لزوما جزء اولویت‌های کارشناسی از جهت رعایت، حفظ و استیفاء حقوق عامه می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول