اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

برنج‌های دپوشده در گمرک از بلاتکلیفی درآمدند/ ترخیص و بارگیری ۱۲ هزار تن برنج

ترخیص و بارگیری بیش از ۱۲ هزار تن برنج انبار شده در گمرکات هرمزگان با ورود دستگاه قضایی صورت گرفت.

برنج‌های دپوشده در گمرک از بلاتکلیفی درآمدند/ ترخیص و بارگیری ۱۲ هزار تن برنج

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، به فاصله دو روز پس از آزادسازی 6500 تن برنج انبار شده در بندر شهید رجایی بندرعباس با اقدام به موقع دستگاه قضایی در استان هرمزگان، اکنون 6700 برنج انبار شده دیگر که در خطر انقضا قرار داشت، اینبار از انبار‌های گمرک قشم ترخیص و به مناطق مختلف کشور بارگیری شد.

علی صالحی، رییس کل دادگستاری استان هرمزگان در این زمینه گفت: در راستای احقاق حقوق عامه و به منظور نظارت بر بازار و تعدیل قیمت‌ها، 5700 برنج وارداتی موجود در انبار‌های گمرک قشم پس از مدت مدیدی بلاتکلیفی و عدم ترخیص توسط صاحبان کالا، هم اکنون به وسیله کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین در حال بارگیری و ارسال به مناطق مختلف کشور است.

به گفته وی، تأخیر در روند ترخیص این محموله‌ها سبب شده بود که این حجم زیاد از کالای اساسی برنج در معرض انقضای مدت مصرف قرار گیرد.

این مقام قضایی گفت: بنابر گزارش کارشناسان و مسئولان مربوطه درصورت ادامه معطلی در روند ترخیص، این محموله‌های بزرگ برنج در معرض فساد قرار می‌گرفت و در نهایت چاره‌ای جز معدوم نمودن آن‌ها وجود نداشت که این موضوع با توجه به تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان و همچنین هزینه‌های نگهداری در گمرک منجر به تحمیل خسارت قابل توجهی به بیت‌المال می‌شد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن قدردانی از همه کسانی که در این رابطه با مسئولان قضایی همکاری لازم را داشته‌اند، افزود: خوشبختانه با ورود دستگاه قضایی به موضوع و در نتیجه همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی و صاحبان کالا و البته با اطلاع رسانی به موقع موضوع از طریق رسانه‌ها در کمتر از یک هفته از ضرب‌الاجل تعیین شده، با ترخیص این محموله‌های بزرگ برنج، از تحمیل خسارات ناشی از تأخیر به وجود آمده به بیت‌المال و تجار و واردکنندگان، جلوگیری شد.

دوشنبه ۲۶ آبان نیز محموله ۶ هزار و پانصد تنی برنج انبار شده در بندر شهید رجایی بندرعباس با اقدام به موقع دستگاه قضایی، ترخیص و بارگیری شد.

ترخیص نشدن این محموله در بندر شهید رجایی بندرعباس، باعث شده بود این حجم زیاد از برنج به مدت ۲۸۴ روز بلاتکلیف بماند که در نتیجه اقدام دستگاه قضایی برای تسریع در فرآیند ترخیص و بارگیری این محموله، میزان قابل توجهی از نیاز بازار تأمین می‌شود؛ بنابراین ظرف دو روز با اقدام به موقع دستگاه قضایی در استان هرمزگان بیش از ۱۲ هزار تن برنج از گمرکات ترخیص و با بارگیری به مناطق مختلف کشور در راستای تامین نیاز بازار، عرضه می‌شود.

انتهای پیام/ 88055/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول