اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

حاجی‌میرزایی: راهی جز دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی برای جذب معلم وجود ندارد

وزیر آموزش و پرورش گفت: ورود معلم و مدیر و مربی پرورشی و مراقب سلامت و مشاورین مدارس منحصرا از طریق دو دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان باشد و هیچ طریقی به آموزش و پرورش جز از این دو دانشگاه وجود ندارد.

حاجی‌میرزایی: راهی جز دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی برای جذب معلم وجود ندارد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد مشکلات دانش آموزان در شبکه شاد تصریح کرد: عموم فرهنگیان عزیز، معلمان و دانش آموزان و مدیران آگاه هستند که شاد یک مولود تقریبا شش ماهه است یعنی یک پاسخ به نیاز جدی بود و ما باید به سرعت دست به کار می شدیم و شاد را فعال می کردیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه شاد فعال شد و از روزی که آغاز شده تاکنون در جهت بهبود ظرفیت‌های شاد اقدام شد و سرورهای مورد نیاز روز به روز افزایش پیدا می‌کند تا بتواند پاسخگوی نیاز فرهنگیان باشد. 

حاجی میرزایی تصریح کرد: مشکلی که الان بیشتر بهره‌برداران از شاد با آن روبرو هستند این است که در انتقال و دریافت اطلاعات در برخی از ساعات روز با مشکل مواجه است، ساعات کلاس‌ها را در طول هفته توزیع کردیم و هم با مجموعه همراه اول که زیرساخت فنی این کار را تامین کرده است گفت‌وگو کردیم و آنها تقریبا شبانه روزی تلاش می‌کنند که این زیرساخت را تقویت کنند به هر حال یک پاسخ بومی است به یک نیاز اساسی و مهم.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: همین الان شاد تبدیل شده به بزرگترین ارایه خدمت مبتنی بر IT در کشور و بیش از 12 میلیون و 200 هزار از دانش آموزان و تقریبا همه معلمان و مدیران در اینجا فعال هستند و امیدوارم مشکلاتی که ذکر شده به تدریج روز به روز برطرف شود. قطعا کسانی که استفاده می کنند می توانند شهادت دهند هنوز مشکلات است اما روند مشکلات نزولی است. 

حاجی میرزایی در مورد تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای استخدام معلمان گفت: شغل معلمی یکی از مهم‌ترین مشاغل جامعه است که معلمان آینده سازان این کشور است و معلمان کسانی هستند که شخصیت نسل نو را می سازند و بار آرزوهای یک ملت و مجموعه آینده کشور به دست معلمان شکل می گیرد، بنابراین اهمیت دارد که ما از بهترین و با اهمیت‌ترین افراد برای شغل معلمی استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: شما می دانید که هر عالمی نمی تواند معلم باشد و  معلمی یک ظرفیت فراتر از دانش تخصصی آن حوزه را نیاز دارد، بنابراین دیروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد که ورود معلم و مدیر و مربی پرورشی و مراقب سلامت و مشاورین مدارس منحصرا از طریق دو دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان باشد و هیچ طریقی به آموزش و پرورش جز از این دو دانشگاه وجود ندارد و این دو دانشگاه‌ها اجازه دارند که از ظرفیت سایر دانشگاه های تحت نظارت خودشان استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد:  اما در هر صورت هیچ کسی نمی تواند معلم باشد مگر اینکه یک دوره ای حداقل یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان و یا دانشگاه شهید رجایی طی کرده باشد، برای معلمین داشتن صلاحیت معلمی بسیار مهم است در این جلسه تصریح شد هر کسی که اجازه پیدا می کند در آموزش و پرورش تدریس کند باید مدرک صلاحیت معلمی داشته باشد که چگونگی احراز این صلاحیت ها و نوع صلاحیت هایی که برای معلمین لازم است اختیاراتی به شورای عالی آموزش و پرورش و دولت داده شد که این ضوابط را تعیین کنند. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: نکته دیگر اینکه ما برخی از مناطق مان نیاز به نیروی انسانی معلم دارد و معمولا در فراخوان های عمومی افرادی شرکت می کنند از مناطق دیگر می روند در آن منطقه و ظرفیت استخدامی آن منطقه را به خودشان اختصاص می دهند اما بعد از مدتی که ماندند درخواست می کنند برگردند بروند به منطقه خودشان و عملا ظرفیت استخدامی آن منطقه از بین می‌رود و این فاصله ها کماکان حفظ می شود.

حاجی میرزایی در پایان گفت:‌ در جلسه دیروز شورای انقلاب فرهنگی تصمیم گرفته شد که استخدام برای بوم باشد یعنی جایی که ما نیاز داریم افراد را از همانجا استخدام کنیم و از هر جای ایران هم که می خواهند شرکت کنند مخالفتی نمی شود و اگر رفت و  استخدام شد باید کماکان خدمتش را در همان منطقه ادامه دهد تا به پایان برسد تا بتوانیم کمبود نیرو در برخی از مناطقی که داریم جبران کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول