اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ضرورت استفاده از ظرفیت مراجع و عُلَما برای اقناع سازی مردمی

مدیرکل مدیریت بحران استان قم لزوم استفاده از ظرفیت مراجع معظم تقلید و عُلَمای أعلام را برای اقناع سازی عمومی در موضوع محدودیت های کرونایی خواستار شد.

ضرورت استفاده از ظرفیت مراجع و عُلَما برای اقناع سازی مردمی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن اوروجی در نشست ظهر امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به این که سه سطح هشدار زرد، نارنجی و قرمز برای تداوم محدودیت های کرونایی در کشور لحاظ شده است خاطرنشان کرد: قم همچنان جزو مناطق قرمز کرونایی کشور است و از این رو، محدودیت های متناسب با آن إعمال می شود.

وی درباره این محدودیت ها اظهار کرد: در مناطق قرمز، همه مشاغل تعطیل خواهند بود و فعالیت های مراکز درمانی، داروخانه ها، مراکز امدادرسانی، مراکز امنیتی، سوپرمارکت ها و فروشگاه های تأمین کننده مایحتاج عمومی و همچنین خدمات عمومی مانند آب، برق و گاز، از موارد مهم استثناء شده در این موضوع است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: البته تعطیل بودن برای برخی از مشاغل به منزله فعالیت با حداکثر نیمی از پرسنل و یا در برخی موارد دیگر فعالیت با حداکثر یک سوم پرسنل تعریف شده است که در این باره باید نظر بالاترین مقام مسؤول هر دستگاه ملاک عمل قرار گیرد.

وی افزود: همچنین کاهش تعداد پرسنل در ادارات مشروط است، به این معنا که این قانون، تبصره ای هم دارد و آن، این است که کاهش نیروی انسانی نباید تغییر خاصی در خدمات دهی دستگاه مورد نظر ایجاد کند.

اوروجی سپس گفت: تعطیلی تمامی مراکز آموزشی یکی دیگر از بندهای مهم این محدودیت هاست که البته در این مورد نیز برخی از نیروهای هر مرکز آموزشی به عنوان فعالیت نگهبانی، تأسیسات و یا پیگیری های فناوری باید بر اساس برنامه مشخص و در ساعات خاص در آن مرکز حضور پیدا کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم همچنین به عنوان «مشاغل ضروری» و تعریف آن در إعمال محدودیت های کرونایی اشاره کرد و گفت: در آخرین ابلاغیه ها، مشاغلی ضروری خوانده شده اند که به شکل مستقیم در زندگی روزمره مردم تأثیرگذار باشند و به بیان دیگر، تعطیل پذیر نباشند.

وی در ادامه به محدودیت فعلی فعالیت کسبه و اصناف در بازه زمانی پس از ساعت 18 اشاره کرد و گفت: 12 اکیپ در این زمینه در استان فعال هستند که نمایندگانی از دستگاه های مختلف در این اکیپ ها فعالیت دارند و نظارت بر این محدودیت قانونی را انجام می دهند.

اوروجی با بیان ضرورت همکاری لازم و کافی مردمی برای مبارزه با کرونا تصریح کرد: قم دارای ظرفیتی مانند مراجع عظام تقلید و عُلمای أعلام است که می توان بهترین بهره را از این ظرفیت برای اقناع سازی مردمی و انجام بهتر و کامل تر مبارزه با این بیماری بُرد.

انتهای پیام/78027

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول