اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری نشست «دیپلماسی انرژی: تجربه بین المللی» در ترکمنستان

وزارت امور خارجه ترکمنستان با همکاری مرکز امنیت و همکاری‌های اروپا نشستی با موضوع« دیپلماسی انرژی: تجربه بین المللی» در« عشق آباد» برگزار کرد.

برگزاری نشست «دیپلماسی انرژی: تجربه بین المللی»  در ترکمنستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه ترکمنستان با همکاری مرکز امنیت و همکاری‌های اروپا نشستی با موضوع « دیپلماسی انرژی: تجربه بین المللی»  در عشق آباد برگزار کرد.

در این سخنرانی اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های ترکمنستان، موسسه روابط بین الملل، انستیتوی انرژی دولتی و دانشگاه بین المللی نفت و گاز این کشور شرکت کردند. 

در این سخنرانی «استانیسلاو ژیزنین» استاد بین الملل دانشگاه مگیمو مسکو و رئیس مرکز دیپلماسی انرژی و ژئوپلیتیک، «ریما سبحان قولوف» کارشناس بین المللی روسیه و «الکساندر کوواچویچ» کارشناس بین المللی از صربستان حضور داشتند. 

در این کنفرانس، مروری بر اولویت‌های انرژی در بخش بین الملل و تجزیه و تحلیل روندها و استراتژی‌های جهانی در این زمینه ارائه شد.

کارشناسان به مشکلات رقابت شدید امنیت منابع انرژی به عنوان یکی از جنبه‌های مهم دیپلماسی انرژی توجه ویژه‌ای داشتند. 

همچنین سخنرانان در مورد ویژگی‌های روابط تجاری در بخش نفت و گاز بین منطقه آسیای مرکزی، کشورهای همسود و چین اظهار نظر کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول