اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

خبرهای بد اقتصادی در آمریکا بورس‌های جهانی را پایین کشید

کاهش خرده‌فروشی در آمریکا که یکی از مهمترین شاخص‌های اقتصادی درا ین کشور به شمار می‌رود تأثیر مثبت کشف واکسن کرونا بر بازارهای جهانی از بین برد.

خبرهای بد اقتصادی در آمریکا بورس‌های جهانی را پایین کشید

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از رویترز، کاهش خرده‌فروشی در آمریکا باعث شد تا در معاملات امروز بورس‌های بین‌المللی روند منفی را تجربه کنند.

در واقع سهامداران نگران آن هستند که کاهش خرده‌فروشی در کنار افزایش قابل توجه تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا روند شکننده بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور را متوقف کند.

این نگرانی به قدری جدی بود که تأثیر کشف واکسن کرونا که چند روزی بازارها را مثبت کرده بود از بین برد. معاملات آتی شاخص S&P500 بورس آمریکا در معاملات امروز بازارهای آسیایی 0.3 درصد منفی شد.این شاخص دیروز هم 0.48 درصد پایین آمده بود.

معاملات آتی شاخص یورو استات 50 اورپا 0.2 درصد پایین آمد. بورس ژاپن هم 0.76 درصد پایین آمد اما گسترده‌ترین شاخص MSCI آسیا، اقیانوسیه خارج از ژاپن تغییر چندانی را تجربه نکرد.

ژرومه پاول رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا، اخیرا گفته که افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا نگرانی بسیار بزرگی است و اقتصاد این کشور همچنان به سیاست‌های پولی کمکی و اجرای بسته‌‌های اقتصادی نیاز دارد.

کارگزار یکی از بانک‌های بزرگ ژاپنی نیز می‌گوید: ضعیف بودن میزان خرده‌فروشی در آمریکا نشان‌دهنده تبعات تعلل در اجرای بسته‌های کمک اقتصادی است.

ارزش دلار هم در معاملات امروز در برابر ین کاهش یافت و 104.18 ین در برابر دلار رسید. ارزش یوآن اما با بالاترین میزان در برابر دلار در دو سال و نیم گذشته رسید و به 6.5455 یوآن ازای هر دلار معامله شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول