اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مهار متاستاز سرطان به ریه‌ها با کمک نانوذرات

محققان در تازه‌ترین بررسی خود دریافتند، با کمک نوعی از نانوذرات می‌توان به مهار متاستاز سرطان به ریه‌ها پرداخت.

مهار متاستاز سرطان به ریه‌ها با کمک نانوذرات

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل تکنولوپی نتورک، پژوهشگران دانشگاه هاروارد در مطالعات اخیر خود تلاش کردند، با کمک نوعی از نانوذرات، به مهار متاستاز سرطان به ریه‌ها بپردازند.

هنگامی که به یک بیمار مبتلا به سرطان، اخبار بدی در مورد گسترش یا متاستاز سرطان او می‌رسد، منظور از آن در بیشتر موارد، متاستاز سرطان به ریه‌ها است.

رگ‌های خونی منشعب‌شده که اجازه می‌دهند اکسیژن از کیسه‌های هوای ریه‌ها به سلول‌های قرمز خون منتقل شود، بسیار باریک هستند؛ به طوری که یک سلول سرطانی سرکش در جریان خون می‌تواند به راحتی در آنجا گیر کند و در همان جا ساکن شود و در نهایت، به یک تومور ثانویه تبدیل گردد.

تومورهای متاستاز یافته پس از تثبیت، مجموعه‌ای از نشانه‌های شیمیایی را منتشر می‌کنند که باعث خنثی شدن دفاع بدن می‌شود و مانعی را برای تلاش در جهت ایجاد پاسخ ایمنی ایجاد می‌کند. هنوز هیچ درمانی برای متاستاز سرطان به ریه که دلیل اصلی مرگ و میر ناشی از متاستاز سرطان به شمار می‌رود، تأیید نشده است.

شاید این موضوع ناخوشایند به لطف روش جدیدی که توسط پژوهشگران "دانشگاه هاروارد"(Harvard University) ارائه شده است، به زودی برطرف شود.

محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: روش ما دقیقاً برعکس درمان‌های متداول سرطان است که متمرکز بر شناسایی و حمله سیستم ایمنی به تومور اولیه است، زیرا این تومورها غالباً بزرگ و نفوذ سلول‌های ایمنی برای آنها دشوار است؛ ما تشخیص دادیم که تراکم بالای رگ‌های خونی در ریه‌ها دسترسی بسیار بهتری به تومورها و فرصتی منحصر به فرد برای ایجاد پاسخ ایمنی با هدف قرار دادن متاستاز فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول