اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

ترفند قاچاقچیان برای توسعه بازار مواد مخدر؛ «معتاد کرونا نمی‌گیرد»

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: یکی از ترفندهای جدید مافیای مواد مخدر برای توسعه بازار خود این روزها این است که «معتاد کرونا نمی‌گیرد».

ترفند قاچاقچیان برای توسعه بازار مواد مخدر؛ «معتاد کرونا نمی‌گیرد»

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی شمشیری امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: کمیته فرهنگی و پیشگیری با مسئولیت بهزیستی، کمیته درمان و صیانت اجتماعی با ریاست مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد با مسئولیت معاون سیاسی امنیتی استانداری، کمیته مقابله با عرضه با مسئولیت فرماندهی نیروی انتظامی، کمیته حقوقی و قضایی با ریاست توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری؛ پنج کمیته فعال زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است.

وی در تشریح عملکرد کمیته فرهنگی و پیشگیری، افزود: جامعه هدف منابع انسانی است که کاملا تحت تاثیر کرونا قرار گرفته‌؛ قبل از این موضوع در این زمینه جزء استان‌های پیشتاز بودیم، ولی کرونا همه چیز را تحت شعاع قرار داده از جمله حوزه فرهنگی که بیشتر فعالیت‌ها به سمت  فضای مجازی متمرکز کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اشاره به تنوع مواد صنعتی و سنتی،گفت: سن اعتیاد نه تنها در جوامع ما بلکه در دنیا پایین آمده است روزگاری ۱۰ تا ۱۲ نوع انواع مواد مخدر داشتیم الان به بیش از ۷۵۰ نوع مواد مخدر صنعتی و سنتی رسیده است.

وی تصریح کرد: امروز اعتیاد کانون خانواده‌ها، «جامعه زنان» را هدف قرار داده، که آسیب اعتیاد زنان به مراتب خیلی بیشتر از اعتیاد مردان است.

شمشیری در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر، گفت: با شیوع کرونا جمع‌آوری معتادان مختل شده که با اعلام طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر، ۳۰۰ معتاد را جمع‌آوری کرد‌ه‌ایم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تحت درمان هستند و باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی در خصوص باور غلط اینکه معتاد کرونا نمی‌گیرند، گفت: پایه بیشتر داروهای سرطانی و مسکن از مواد مخدر است که در چرخه داروی و زیرنظر متخصص تجویز می‌شود و باید عاقلانه با این موضوع برخورد کرد؛ اینکه معتاد کرونا نمی‌گیرد این روزها یکی از ترفندهای مهم مافیا مواد مخدر برای توسعه بازار مواد مخدر است.

شمشیری در پایان، گفت: تا زمانی که قانون مبارزه با مواد مخدر متناسب با شرایط روز ما اصلاح نشود؛ وضعیت از این که هست علی‌رغم همه تلاش و زحمات در حوزه‌های مختلف، تغییر چندانی نخواهد داشت.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول