اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آغاز نشست شورای حکام/ اولیانوف: این بار مسأله پادمانی ایران، دستورکار نیست

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با اعلام خبر آغاز نشست شورای حکام آژانس اتمی در ماه نوامبر، گفت مسائل پادمانی در ایران دیگر دستورکار نیست زیرا در سفر قبلی مدیرکل به تهران حل شده بود.

آغاز نشست شورای حکام/ اولیانوف: این بار مسأله پادمانی ایران، دستورکار نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز (چهارشنبه) از آغاز نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه نوامبر خبر داد.

اولیانوف در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «رافائل گروسی مدیر کل آژانس طی نطق آغازین در جلسه نوامبر شورای حکام، اعلام کرد که قصد دارد در سال ۲۰۲۲ اولین کنفرانس بین‌المللی در موضوع قانون اتمی را ترتیب دهد».

وی در توئیت دیگری نوشت: «شورای حکام آژانس اتمی، دستور کار جلسه نوامبر را تایید کرد. این بار، شامل مسائل پادمانی در ایران نیست، زیرا مشکلات دسترسی بازرسان به ۲ مکان در ایران، طی سفر مدیر کل آژانس به تهران در ماه آگوست، با موفقیت حل شده بود».

 

پیش از این، خبرگزاری «رویترز» نوشت آژانس اتمی در گزارشی که روز سه‌شنبه به کشورهای عضو ارائه داده و امروز به دست رویترز رسیده، نوشته است: «در تاریخ چهاردهم نوامبر ۲۰۲۰، آژانس تایید کرد که ایران تزریق UF6 به آبشار ۱۷۴ سانتریفیوژ IR-2m که اخیراََ در تاسیسات غنی‌سازی نطنز نصب شده را آغاز کرده است».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش پیشین خود که چهارشنبه هفته پیش منتشر شد، ادعا کرده بود ایران نخستین آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR-2m را تأسیسات هسته‌ای نظنز نصب کرده اما هنوز تزریق اورانیوم را انجام نداده است.

آژانس علاوه بر این، با ادعای اینکه میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۲۴۴۳ کیلوگرم افزایش یافته، گزارش داده بود که ایران کماکان به غنی‌سازی ایران در سطح ۴.۵ درصد ادامه می‌دهد که از سقف ۳.۶۷% تعیین‌شده در توافق هسته‌ای برجام بالاتر است.

اولیانوف در واکنش به گزارش قبلی آژانس گفته بود این گزارش نشان داد تهران همکاری خوبی با آژانس دارد هیچ نگرانی [از بابت] اشاعه نیست. (جزئیات بیشتر)

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول