اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تاکید نماینده تالش بر نظارت قوه قضائیه بر متولیان شورای حفظ حقوق بیت‌المال

نماینده تالش در مجلس گفت: با توجه به عزم جدی ریاست قوه قضائیه در مبارزه با فساد و اعمال قانون، انتظار داریم ضمن حمایت از پروژه‌های ملی و در دست اقدام و حمایت از حفظ انفال، نظارت خویش را بر اعمال و رفتار متولیان شورای حفظ حقوق بیت‌المال در حوزه منابع طبیعی و پروژه‌های ملی تقویت کند.

تاکید نماینده تالش بر نظارت قوه قضائیه بر متولیان شورای حفظ حقوق بیت‌المال

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسن محمدیاری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 28 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره همکاری قوا و همچنین تعامل با دولت، گفت: معظم له فرموده‌اند روابط با دولتمردان با شرع و قانون منطبق بوده و سوال و تفحص حق شماست اما توهین و دشنام حرام شرعی است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گاهی حرف طرف مقابل را قبول نداریم اما لازم است مخالفت را با متانت بیان کنیم؛ دشمن نیروی خویش را متمرکز کرده و لازم داریم اتحاد داخلی و وحدت را توسعه بخشیم از این رو به عنوان نماینده مردم اولویت نخست خود را در تعامل با دولت قرار داده اگرچه انتظار داریم مسئولان دولتی نیز در سال آخر خدمت خود به مسئولیت و وظیفه خود اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به عزم جدی ریاست قوه قضائیه در مبارزه با فساد و اعمال قانون، انتظار داریم ضمن حمایت از پروژه‌های ملی و در دست اقدام و حمایت از حفظ انفال، نظارت خویش را بر اعمال و رفتار متولیان شورای حفظ حقوق بیت المال در حوزه منابع طبیعی و پروژه‌های ملی به منظور جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی تقویت کند.

محمدیاری در ادامه تصریح کرد: با توجه به گذشت مدت زمان زیادی از وقوع سیل در شهرستان تالش، متأسفانه مسئولان وزارت راه و شهرسازی علیرغم تعهد حضور میدانی و پیگیری و راه جبران خسارات در هیچ سطحی در منطقه حضور نیافته که این امر موجب نارضایتی مردم و عدم تخصیص توان لازم برای تأمین زیرساخت‌های آسیب دیده فراهم کرده که از وزیر راه و شهرسازی انتظار دارم در اولین فرصت از منطقه بازدید میدانی به عمل آورند.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان همچنین خطاب به وزیر صمت بیان داشت: سازمان‌های توسعه‌ای همچون ایدرو و ایمیدرو را مکلف کند تا نسبت به مطالعه و سرمایه گذاری در حوزه انتخابیه که متأسفانه بعد از انقلاب از نعمت سرمایه گذاری دولتی در جهت ایجاد توسعه و اشتغال محروم بوده اقدام کند.

وی خطاب به وزیر ورزش اظهار داشت: با عنایت به صعود تیم فوتبال چوکا تالش به لیگ دسته اول کشور، نسبت به تخصیص اعتبار لازم جهت استانداردسازی ورزشگاه پوریای ولی تالش اقدام عاجل به عمل آورده تا امکان بهره مندی این تیم و تماشاگران پرتعداد و خونگرم تالشی از میزبانی مسابقات فراهم شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه برابر اصل 64 قانون اساسی که مجوز افزایش 20 نماینده در هر 10 سال را به وزارت کشور داده با توجه به گذشت 20 سال و قابلیت افزایش 40 نماینده، انتظار دارم یک نماینده به حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال اضافه شود همچنین تأسیس بخشداری جوکندان از 8 سال قبل تا کنون بلاتکلیف مانده که نیاز به تعیین تکلیف دارد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر نیرو گفت: در حوزه آب و نیرو به ویژه آبفا از به کارگیری نیروهای ناکارآمد در سطح استان و شهرستان تجدیدنظر کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول