اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مرکز فرهنگی کوچکی که با محوریت قرآن به موفقیت رسیده است

از فعالیت‌های فرهنگی و مراکز فرهنگی که صحبت می‌شود، بسیاری از افراد گمان می‌کنند که باید پول، امکانات، تحصیلات، تسهیلات و مکانی خاص باشد تا بتوان فعالیت مفیدی داشت، حال آنکه هستند افرادی که با دست خالی و توجه و توسل به قرآن به جاهای خوبی رسیده‌اند و فعالیت‌های مفیدی را انجام داده‌اند.

مرکز فرهنگی کوچکی که با محوریت قرآن به موفقیت رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یکی از شعب قرآنی بیت الاحزان توسط بانویی مدیریت می‌شود که با وجود تحصیلات زیر دیپلم، حافظ قرآن بوده و بازدهی و کارایی این شعبه کوچک، به اندازه چند مرکز فرهنگی است.

کمتر از ۱۰ سال است که زینب حسنی با مشورت خانواده و همکاری دو بانوی قرآنی دیگر، در محله جابه شهر نورآباد ممسنی، شعبه بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها را راه‌اندازی کرده و در این مدت بیش از ۲۰۰ قرآن آموز در رشته‌های مختلف روخوانی و روانخوانی، حفظ و تفسیر تربیت کرده است که در حال حاضر بسیاری از این افراد به عنوان مربی فعالیت دارند.

این شعبه بیت الاحزان با رایزنی این بانو در یک منزل که توسط اهالی وقف فعالیت‌های قرآنی شده است، شکل گرفته که در حال حاضر هم پایگاه بسیج است و هم به عنوان یک مرکز خیریه در محله به شمار می‌رود.

علاوه بر برگزاری برنامه‌های مناسبتی، تقریباً در تمام روزهای هفته کلاس‌های قرآن و معارف اسلامی و سبک زندگی، حلقه های صالحین، جلسات روشنگری سیاسی و ختم صلوات و دعای توسل و زیارت عاشورا و کمیل و گاهی ندبه در این مرکز برگزار می‌شود و بانوان از همه گروه‌های سنی در این برنامه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

حسنی با مدیریت و درایت خاص خود برنامه‌های متنوعی، متناسب با گروه‌های سنی مختلف، طراحی و تدوین کرده است

وی علاوه بر اینکه یک مدیر و مربی قرآنی نمونه است، به عنوان سرگروه و مربی صالحین و یکی از اعضای فعال شورای پایگاه بسیج نیز فعالیت دارد.

این مادر بزرگ که فرزندانش نیز همه در مسیر قرآن قدم گذاشته اند و در حوزه و دانشگاه متولی امور قرآنی‌اند؛ در زمینه‌های مختلف، الگوی بسیاری از نونهالان، نوجوانان، جوانان و بانوان میانسال است.

وی معتقد است تمام برکت وقت و انرژی خود را از قرآن کریم گرفته است و با درک قرآن و کسب معارف قرآنی و عنایت ویژه حضرت زهرا سلام الله علیها توانسته است در این مسیر، گره‌گشای مشکلات بسیاری از افراد شود و با حضور خود مشوق مستقیم و غیرمستقیم بسیاری از نوجوانان و جوانان شده و مانع انحراف و دین‌گریزی‌شان باشد.

این مرکز علاوه بر فعالیت‌های ذکر شده به عنوان یک مرکز خیریه نیز فعالیت دارد

تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به صورت ماهیانه، پخت و توزیع غذای گرم، تهیه لوازم التحریر و پوشاک، تهیه جهیزیه، راه اندازی صندوق قرض الحسنه و پرداخت وام به اعضا، تنها بخشی از فعالیت‌های این خیریه ثبت نشده است.

برگزاری کلاس‌های هنری و صنایع‌دستی و هدایت بانوان به سمت مشاغل خانگی، یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که حسنی و همکارانش در این مرکز قرآنی انجام می‌دهند.

ترویج سبک زندگی قرآنی و ازدواج  آسان یکی دیگر از فعالیت‌های این گروه سه نفره است که تاکنون جوانان زیادی را روانه خانه بخت کرده است.

حضور این مثلث قرآنی دلسوز و دغدغه‌مند در فعالیت های مختلف اجتماعی و سیاسی و موفقیت‌شان در زندگی زناشویی و خانوادگی و تربیت فرزندان موفق، یکی دیگر از از ویژگی‌های برجسته این بانوان است که به گفته خودشان همه این موفقیت‌ها را مدیون قرآن هستند.

این بانو که حدود پنجاه سال سن دارد، به عنوان یک حافظ قران، مربی برتر صالحین در سطح شهرستان،  ضابط نمونه امر به معروف  و نهی از منکر، مربی طرح قرآنی صراط و یکی از پیشگامان کمک‌های مومنانه نیز می‌باشد که این روحیه جهادی و تلاش ایشان، افراد زیادی را به این مرکز جذب کرده است.

معرفی این مرکز و فعالیت‌های این بانو از این جهت است که بسیاری از جوانان تحصیل کرده منتظر پیش آمدن فرصت و فراهم شدن امکانات هستند تا بتوانند آموخته‌هایشان را به دیگران انتقال دهند؛ حال آنکه افرادی چون این بانو بدون هیچ هزینه‌ و مدرکی، فقط با تمرکز بر فعالیت‌های قرآنی و توسل به اهل بیت(ع) روز به روز فعالیتش را توسعه می‌دهد و چراغ هدایت جوانان و نوجوانان می‌شود تا ثابت کند که اگر توکل کنیم و قدم در مسیر مشخصی بگذاریم؛ امکانات نیز فراهم شده و مشکلات برطرف می‌‌شود.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول