اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دولت در دوران کرونا حمایتی از فعالان بخش خصوصی حوزه میراث نکرد

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و, گردشگری کردستان گفت: متاسفانه یکی از قشرهایی که در دوران شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شدند، هتلداران،, فعالان صنایع دستی و حوزه گردشگری بودند که از سوی دولت آنچنان که باید حمایت نشدند.

دولت در دوران کرونا حمایتی از فعالان بخش خصوصی حوزه میراث نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل مریوانی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان اظهار کرد: در دوران کرونا حوزه هتلداران آسیب‌های بسیاری دیدند که انتظار داریم با همکاری دولت حداقل بخشی از مشکلات آنان با اجرای دستورالعمل‌های کشوری رفع شود.

وی افزود: چند پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد در حوزه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی در دست اجرا هستند که اتمام آن نیازمند تامین اعتبار است.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ادامه داد: اوضاع نابسامان حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هنوز با جایگاهی که نیاز است فاصله دارد و انتظار داریم با حمایت‌های دولت بتوانیم وضعیت کسانی که در بخش خصوصی در این حوزه فعالیت می‌کنند را سروسامان دهیم.

بناهای تاریخی برای احداث موزه‌های تخصصی به بخش خصوصی واگذار شود 

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: کردستان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و به عنوان نمونه در حوزه بناهای تاریخی یکی از معدود استان‌هایی هستیم که تعداد بسیاری بنای تاریخی دارد که می‌تواند به بخش خصوصی جهت احداث موزه‌های خصوصی واگذار شود.

یعقوب گویلیان یادآور شد: در بحث ثبت جهانی اورامان نیز در چند سال اخیر اقدامات بسیار مناسبی صورت گرفته و به زودی شاهد این اتفاق بزرگ خواهیم بود و از امروز باید به دنبال زنجیره توسعه این طرح در استان باشیم.

وی گفت: اجرای این طرح می‌تواند توسعه اقتصادی، کشاورزی، صنایع دستی، اشتغال و صنایع دستی را به همراه داشته باشد و در کنار آن نیز گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به این منطقه بکشاند.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: در حوزه های مختلف با حمایت از بخش خصوصی می‌توان در بخش‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تحولی ایجاد کرد که بهترین تبلیغات در این حوزه نیز فضای مجازی است که بدون شک می‌تواند تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول