اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

عمده مشکل کمبود در اصل دارو نیست، نبود برند داروی خاص است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عمده مشکل کمبود در اصل دارو نیست نبود برند داروی خاص است و در بحث برند دارویی با مشکل مواجه هستیم.

عمده مشکل کمبود در اصل دارو نیست، نبود برند داروی خاص است

قباد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص بازار آشفته و پلاتلاطئم دارو در استان، اظهار داشت: کمبود انسولین یکی از کمبود داروهایی است این روزهای بیماران است.

وی ادامه داد: عمده مشکل کمبود در اصل دارو نیست، نبود برند داروی خاص است و در بحث برند دارویی با مشکل مواجه هستیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: انسولین معمولی یا همان نوعی که با سرنگ تزریق می‌شود به وفور در بازار موجود است، اکثر داروخانه‌ها این دارو را دارند و ما مشکلی برای تهیه انسولین معمولی نداریم.

وی ادامه داد: برند انسولین قلمی کمیاب است، البته به طور روزانه در داروخانه‌های دولتی دانشکده داروسازی این نوع هم میان بیماران با شرایطی توزیع می‌‌شود.

محمدی تصریح کرد: راحتی تزریق در انسولین قلمی بالا است، اما انسولین معمولی هم همان کاربرد انسولین قلمی را دارد و مواد آن یکی است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت پیگیر واردات آن است، اضافه کرد: بهتر است بیماران انسولین معمولی را به‌عنوان جایگزین مصرف کنند، البته خیلی از متخصصان نیز انسولین معمولی را تجویز می‌کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول