اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

توسعه صادرات صنایع دستی منجر به تحول اقتصادی و اشتغال مردم کردستان می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: باید به دنبال توسعه صادرات در حوزه صنایع دستی باشیم چرا که در بحث کلاش, گلیم, فرش و دیگر صنایع قابلیت‌های بسیار بالایی داریم که هر کدام می‌تواند تحولی در اقتصاد و اشتغال استان داشته باشد.

توسعه صادرات صنایع دستی منجر به تحول اقتصادی و اشتغال مردم کردستان می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان, اظهار کرد: حوزه میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد یکی از مهمترین حوزه‌های توسعه‌ای کردستان است.

وی افزود: طبیعت بکری که در این منطقه وجود دارد هر کدام می‌تواند یه حوزه گردشگری بزرگ باشد که گردشگران بسیاری را جذب خود کند که بدون شک در بحث رونق اقتصادی مردم تاثیرگذار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ادامه داد: مناطقی مانند بانه، مریوان و یا حتی پالنگان سالانه میزبان هزاران مسافر و گردشگر از سراسر کشور هستند و خوشبختانه با مهمان‌نوازی که در خون مردم این خطه وجود دارد، رضایتمندی گردشگران را شاهد هستیم.

جعفری یادآور شد: با توجه به اینکه از نظر سرانه تخت بیمارستانی نیز در کشور از میانگین کشوری بالاتر هستیم، می‌توان با توسعه توریسم درمانی در بحث توسعه و اشتغال استان بسیار تاثیرگذار بود.

وی بیان کرد: با توجه به رویکردی که برای پایداری توسعه داریم، توسعه حوزه گردشگری و صنایع دستی در دستور کار دولت قرار گرفته است و امیدواریم بتوان با حمایت بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران را برای تشویق به ورود به این حوزه مجاب کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: در حوزه اشتغال پایدار روستایی یکی از استان‌های موفق کشور بودیم و توانستیم در حوزه گردشگری اعتبارات خاصی را پرداخت کنیم تا توسعه گردشگری را در مناطق مختلف استان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول