اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بستری ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان

۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان شناسایی شد.

بستری ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس بیان کرد: از شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون، تعداد بیماران شناسایی شده در مناطق زیرپوشش دانشگاه سه هزار و ۴۷۲ نفر بوده است. 

او گفت: در ۲۴ ساعت گذشته (از ۲۷ تا ۲۸ آبان ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه شناسایی و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ادامه داد: از دیروز تا امروز ۲۶ نفر از بیماران، بهبودیافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و در حال حاضر ۵۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش ICU کرونا بستری و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

دانایی با اشاره به اینکه استان سمنان در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: شهرستان‌های دامغان، سمنان و گرمسار در وضعیت قرمز و شهرستان‌های سرخه، مهدی‌شهر و آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی تأکید کرد: شهروندان سمنانی می‌توانند از طریق تماس با شماره ۳۱۷۰۰ موارد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را اعلام کنند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: افراد با علائم سرماخوردگی باید از طریق ارتباط تلفنی با کارشناسان بهداشتی درمانی سامانه ۴۰۳۰، مراجعه به سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir و همچنین مراجعه حضوری به مراکز منتخب کووید- ۱۹ واقع در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه وضع سلامتی خود را بررسی کنند.

دانایی افزود: در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه، ۱۰ مرکز منتخب کووید- ۱۹ در حال ارائه خدمت و بررسی وضعیت سلامت مراجعان هستند.

او گفت: این مراکز شامل دو مرکز ۱۷ شهریور و محقق در شهرستان سمنان، مرکز سیدالشهدا (ع) در شهرستان دامغان، دو مرکز شماره ۲ شهری و مرکز ایوان‌کی در شهرستان گرمسار، دو مرکز شهید تبیانیان و مرکز شهمیرزاد در شهرستان مهدی‌شهر، دو مرکز خدمات جامع سلامت و داورآباد در شهرستان آرادان و مرکز شهدای سرخه در این شهرستان می‌باشد که از ساعت هشت صبح تا هشت شب آماده ارائه خدمات سلامت در خصوص بیماری کرونا به هم استانی‌های است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به نقش و اهمیت رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، گفت: از تمام هم استانی‌های سمنانی می‌خواهیم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده مداوم از ماسک، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و استفاده از محلول‌های ضدعفونی‌کننده، عدم حضور غیرضروری در اجتماع، عدم برگزاری اجتماعات خانوادگی و عمومی و ماندن در خانه، در کنترل و مدیریت این بیماری کمک کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول