اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اختصاص تنها 10درصد اعتبارات نفت به پروژه‌های عمرانی/ وجود 226 پروژه در گچساران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمدگفت: امسال تنها 10درصد از اعتبارات نفت به پروژه‌های گچساران اختصاص داده شد.

اختصاص تنها 10درصد اعتبارات نفت به پروژه‌های عمرانی/ وجود 226 پروژه در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ظهر امروز نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان گچساران به ریاست فرماندار و با حضور رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان، معاونت توسعه و مدیریت منابع استانداری و دیگر مدیران استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست علی سلحشوری با بیان اینکه سهرستان گچساران از نظر موقعیت و پروژه‌های عمرانی در استان حائز اهمیت است، اظهار کرد: اولین نشست بررسی پروژه‌های عمرانی استان به شهرستان گچساران اختصاص داده شد.

 وی با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات پروژه‌‌های عمرانی استان از محل فروش نفت تامین می‌شود، گفت: از سال 1396 تاکنون کشور در تحریم سختی به سر می‌برد که خوشبختانه با رهنمودهای رهبری و مسوولان و دولت تاکنون مشکلی به وجود نیامده  و اعتبارات پروژه‌های عمرانی تامین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: خوشبختانه کشور از تنگناها به خوبی عبور کرده است.

 سلحشوری با اشاره به اینکه اعتبارات تخصیص یافته شده از محل اعتبارات نفت  امسال 10درصد اختصاص داده شد، عنوان کرد: ظرف 10روز آینده  اعتباراتی به پروژه‌های عمرانی  تزریق خواهد شد.

 وی اذعان کرد: در شهرستان گچساران تعداد 226 پروژه فعال  که از اعتبارات  استانی به مبلغ یک هزار و 140 میلیارد ریال تامین اعتبار می شود که مبلغ 170 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و مبلغ 50میلیارد ریال از محل 27صدم ملیات برارزش افزوده و مبلغ 1.45 میلیارد ریال از محل طرح توسعه تکمیل راهها روستایی و مبلغ 200 میلیارد ریال از محل قانون  استفاده متوازن از امکانات کشور  و مبلغ 106 میلیارد ریال از محل تبصره 19 و مبلغ 612میلیارد ریال  از محل اعتبارات 3درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام است.

این مسوول  با اشاره به پروژه های که اعتبارات آنها از محل اعتبارات ملی تامین اعتبار می شود، گفت: تعداد هشت پروژه  با اعتباری به مبلغ 2هزار و 450 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در شهرستان گچساران است.

 سلحشوری به پروژه ها جهش تولید اشاره و تصریح کرد: امسال 3 پروژه از جمله مجتمع گلخانه ناصرآباد، شبکه توزیع برق توسعه شهرک صنعتی و تکمیل کمپینیگ اقامتی، زیارتی و مذهبی بی بی حکیمه تامین اعتبار می شود.

وی به پروژه های مورد تعهد اشاره کرد و گفت: امسال پروژه احداث کنارگذر و بهسازی آسفالت جاده آرامستان دوگنبدان جزء پروژه های تعهدی است که بایستی تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به پروژه های ملی- استانی اشاره کرد و افزود: ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر دوگنبدان به مبلغ 127 میلیارد ریال، بهسازی راه اصلی تقاطع شهرک صنعتی چهاربیشه_ امامزاده جعفر(ع)، محور  باباکلان - چرام با اعتبار 212 میلیارد ریال، تکمیل آبرسانی به دشت امامزاده جعفر، خان احمد، لیشتر با اعتباری به مبلغ 527 میلیارد ریال بوده که تاکنون 81درصد این اعتبارات ابلاغ شده است.

سلحشوری خاطرنشان کرد: پروژه هاییی که از اعتبارات ملی تامین اعتبار می شود از جمله احداث محور گناوه- دوگنبدان با اعتبار 160 میلیارد ریال، احداث باند دوم بابامیدان - گچساران - بهبهان با اعتبار 690 میلیارد ریال و احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید رجایی گچساران با اعتبار 60 میلیارد ریال که از اعتبارات ملی تامین اعتبار می شود.

 وی  با بیان اینکه امیدواریم در 3 ماهه آخر سال اعتباراتی به پروژه‌های عمرانی تخصیص داده شود تا شاهد پیشرفت و به بهره برداری رسیدن پروژه‌هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 80درصد هستند، باشیم، اذعان کرد: در حال حاضر تنها 10درصد اعتبارات نفت به پروژه‌ها تخصیص داده شده است.

 سلحشوری ابراز کرد: با به بهره‌براری رسیدن برخی پروژه‌ها در گچساران زمینه اشتغال 547 نفر در این شهرستان فراهم می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اولویت اصلی تخصیص اعتبار به پروژه‌های مهم این شهرستان از جمله پروژه آب و خاک است که زمینه اشتغال را هم فراهم می‌کند.

سلحشوری عنوان کرد: هم اکنون 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات توازن به پروژه‌های آب و خاک از جمله پروژه تنگ انگشترک و دشت  لیشتر تخصیص داده شد که این اعتبار بنا براولویت‌بندی به پروژه تخصیص داده می‌شود.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول