اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام یمنی: ریاض با فریبکاری به دنبال توقف آزادسازی مأرب است

دبیرکل شورای عالی سیاسی دولت نجات ملی یمن موضع‌‌گیری‌های اخیر ائتلاف سعودی و مانور بر روی «اعلامیه مشترک» سازمان ملل را فریبکاری و تلاش برای توقف آزادسازی مأرب خواند.

مقام یمنی: ریاض با فریبکاری به دنبال توقف آزادسازی مأرب است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یاسر الحوری» دبیرکل شورای عالی سیاسی دولت نجات ملی یمن می‌گوید پیشرفت مستمری که کشور ما هر روز در عملکرد داخلی،سیاسی و نظامی خود در چارچوب انسجام جامعه، شاهد آن است از جمله عواملی است که موجب شده پایداری یمن طی نزدیک به شش سال تجاوز و محاصره تقویت شود.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «26 سپتامبر» گفت: اظهارات کشورهای متجاوز به یمن و همپیمانان آنها درباره «اعلامیه مشترک»، تلاش برای گمراه کردن و فریب افکار عمومی جهان و ایجاد نوعی آسودگی داخلی با نشان دادن این امر که آتش‌بس و راهکاری سیاسی وجود دارد، است. در حالی که این امر چیزی فراتر از توهم فروشی نیست و آنها در توقف جنگ و رفع محاصره صادق نیستند بلکه تنها از راهکارهای جزئی و محدود سخن می‌گویند.

الحوری ادامه داد: موضع سیاسی جمهوری یمن کاملا قدرتمند، ثابت و روشن برای جهانیان است و این امر در چشم‌انداز راهکار سیاسی ارائه شده از سوی شورای عالی سیاسی آمده است که رویکردی جامع برای توقف جنگ و محاصره و آغاز مذاکرات و روند سیاسی است.

وی توضیح داد که سخن گفتن از اعلامیه مشترک جامعه بین‌الملل( پیش‌نویس طرح نهایی سازمان ملل برای حل بحران یمن) به این طریق و مهار فرستاده سازمان‌ملل و تلاش‌های آن با هدف توقف پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی به سوی مأرب و آزادسازی آن صورت می‌گیرد. اما ورود به مأرب در چارچوب وظیفه ملی، رویکرد انقلابی و سیاسی برای آزادسازی این استان، بازگرداندن آن به آغوش میهن و دفاع از آن و ساکنان آن در مقابل گروه‌های تروریستی مسلحی چون القاده و داعش  صورت می‌گیرد. تروریست‌هایی که از سراسر جهان در راستای خدمت به منافع آمریکا و صهیونیسم جهانی وارد این استان شده‌اند.

الحوری ادامه داد که  آزادسازی مأرب و باز‌پس‌گیری آن یک وظیفه ملی در راستای منافع ساکنان این استان است که از مناطق آنها به عنوان بستری برای تروریسم سوء استفاده می‌شود. ضمن اینکه این امر به آزادسازی سرمایه‌های یمن از سوء‌استفاده‌های خارجی و چپاول نفت، گاز ، شیلات و سایر سرمایه‌ها منجر می‌شود.

استان مأرب (در مرکز یمن) که سرشار از منابع نفتی و گازی است، مهم‌ترین مرکز حضور حزب اخوانی «الاصلاح» که بخش اصلی پیاده‌نظامی دولت منصور هادی را تشکیل می‌دهد، محسوب می‌شود.با تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بر این شهر، دولت مستعفی صرفا مناطقی در استان تعز و بخشی از استان المَهَره و حضرموت را در کنترل خواهد داشت و باقی استان‌ها نیز در کنترل نسبی شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب (همسو با امارات) قرار دارد.

چند روز پیش نیروهای ارتش یمن پس از نبرد دو هفته‌ای موفق شدند تسلط خود بر اردوگاه استراتژیک «الماس» را تحکیم کنند، اردوگاهی که آخرین و مهمترین خطوط دفاعی ائتلاف سعودی در شهر «مأرب» به شمار می‌رفت. در چنین شرایطی ستاد مشترک ارتش وابسته به دولت مستعفی دستور داده تا ده‌ها عضو القاعده در منطقه «العلم» در استان مأرب  به کمک عناصر وابسته به ائتلاف سعودی بیایند.

 درگیری‌ها میان طرفین از بامداد روز شنبه گذشته از سه محور در اطراف شهر مأرب و محور چهارمی در اطراف استان الجوف از سر گرفته شد و علی‌رغم گسترده بودن دامنه عملیات نظامی، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دستاوردهای خوب میدانی داشتند.

وبسایت آمریکایی «اینساید عربیا» مدتی پیش در خصوص درگیری‌های مأرب نوشت که این شهر دارای اهمیت استراتژیک و اقتصادی در جنگ یمن است و کنترل نیروهای صنعاء بر شهر مأرب، پایان دولت منصور هادی در یمن و آغاز یک فصل جدید در تاریخ این کشور محسوب می‌شود و یک درگیری مرگ و زندگی برای هر دو طرف به شمار می‌رود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول