اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

رضایی: حقوق پارالمپیکی‌ها از سه ماه آخرسال99 به طور کامل پرداخت خواهد شد

نشست خبری محمد تابع، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و هادی رضایی، سرپرست کاروان جمهوری اسلامی ایران در پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ به صورت وبیناری برگزار شد.

رضایی: حقوق پارالمپیکی‌ها از سه ماه آخرسال99 به طور کامل پرداخت خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس، کنفرانس خبری دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و سرپرست کاروان کشورمان در بازی‌های پارالمپیک توکیو ظهر امروز (چهارشنبه28 آبان ماه) به صورت آنلاین برگزار شد.

هادی رضایی ابتدای این نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به جلسه وبیناری اعضای ستاد برگزاری بازی‌های توکیو که روز گذشته (سه‌شنبه27 آبان ماه) برگزار شده بود، اظهار داشت: در این جلسه همان سیاست‌های دو سال قبل مورد تایید قرار گرفت و هیچ یک از قوانین پارالمپیک تغییری حاصل نشد. ورزشکاران 170 کشور در بازی‌ها شرکت خواهند کرد. به خاطر همگیری بیماری کرونا در اعزام ورزشکاران هیچ محدودیتی نسبت به بازی‌های پارالمپیک توکیو نخواهیم داشت و فقط تعداد همراهان کاروان از قبیل کادر فنی، مسئولان و خبرنگاران کاهش خواهیم داشت. دولت ژاپن و مسئولان برگزاری بازی‌ها نیز تاکید دارند که کاروان‌ هر کشوری می‌تواند زودتر از موعد مقرر در دهکده بازی‌ها حاضر شوند.

سرپرست کاروان پارالمپیک ایران در مورد حفظ سلامتی ورزشکاران نیز عنوان کرد: ورزشکارانی که توانسته‌اند کسب سهمیه کنند درباره وضعیت جسمانی خوداظهاری از آنها گرفته می شود.  تمهیداتی را برای رفع مشکلات مالی و بیماری ورزشکاران پارالمپیکی خواهیم داشت. این فقط مختص به بیماری کووید 19 نیست، بلکه به تمام بیماری ها اختصاص دارد.

رضایی با اشاره به اینکه اگر تیمی از حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو انصراف دهد، تیم فوتبال پنج نفره کشورمان جایگزین خواهد شد، تاکید کرد: در المپیک 2016 ریو فوتبال هفت نفره ایران با انصراف کشور روسیه، در بازی‌ها شرکت کرد و توانست مدال نقره را به دست بیاورد. اگر تیمی انصراف دهد حتما تیم فوتبال پنج نفره به پارالمپیک اعزام می شود.

وی درباره پرداخت حقوق کامل به ورزشکاران گفت: در حالی که حقوق شانس‌های طلا، نقره و برنز از ابتدای سال به صورت 50درصدی پرداخت می‌شد ولی در جلسه  دیروز ستاد مصوب شد که حقوق ورزشکاران در سه ماه آخر سال 99 به طور کامل پرداخت شود.

سرپرست کاروان پارالمپیک ایران در خصوص جانشین راضیه شیرمحمدی اذعان کرد: سیاست اعزام با پارالمپیک است که باید مقام آور باشند و کسب رکورد فقط ملاک نیست. قوانین کمیته بین المللی پارالمپیک هم مانع است چون کلاس بندی در دو سال گذشته باید داشته باشند. عسگری اجازه قانونی حضور در توکیو ندارد مگر اینکه در یک مسابقه بین المللی با حضور کلاس بند مورد تایید کمیته بین المللی پارالمپیک حضور داشته باشد. اگر چنین شود حالا سیاست داخلی ما برای اعزام مورد بررسی قرار می گیرد. بعضی رشته ها حتی امکان اضافه شدن به لحاظ قوانین کمیته بین المللی پارالمپیک را ندارند. چون زمانش گذشته که رشته یا ماده ای را به اعزام افزود. به عنوان نمونه، شنا مسابقات ندارد و اعزامی نداریم.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک: مشکل عدم امکانات و تجهیزات نداریم

تابع هم در ادامه جلسه توضیحاتی در مورد برگزاری بیست و هفتمین جلسه ستاد بازی‌های توکیو ارائه و اظهار کرد: گزارش وضعیت مربیان ورزشکاران شانس مدال طلا، گزارش فدراسیون‌ها از اردوهای آمادگی و نحوه پرداخت حقوق ورزشکاران در این جلسه توسط اعضای ستاد مورد بررسی قرار گرفت. کماکان اعضا تاکید بر اجرای سیاست های تعیین شده داشتند و تیم‌ها با اولویت چهار گانه شانس مدال طلا، نقره، برنز و قهرمان آسیا اعزام می‌شوند.نحوه برگزاری اردوها بررسی شد تا پیگیری صدور مجوز ستاد کرونا برای اردوها توسط فدراسیون های ذیربط انجام خواهد شد. طبق مصوبات ستاد کرونا دو هفته در شرایط قرمز و تعطیل هستیم. امیدواریم از 15 آذر به بعد وضعیت بهتر شود. از مصوبات ستاد کرونا تبعیت می کنیم. اولویت همه ما سلامتی ورزشکاران است. در برخی شهرها وضعیت قرمز نیست و راحت تر هستیم البته اتاق تک نفری و خرید بلیط هواپیما حتی ۲ صندلی برای یک نفر و امکانات وی آی پی لحاظ می کنیم.

وی ادامه داد: گروه‌بندی‌های مصوب نقض نشده است. صرف کسب سهمیه، ملاک اعزام نیست. یکی از اولویت های چهارگانه مصوب کمیته باید لحاظ گردد. با شرایط فنی رشته های مختلف، رنک ۱ شایسته طلا، رنک ۲ نقره  و رنک ۳ برنز و چهارم طلایی های پاراآسیایی که شانس طلای پاراآسیایی بعدی باشند.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک درباره رشته‌های که می توانند در بازی‌های پارالمپیک توکیو شرکت داشته باشند، عنوان کرد: 9  رشته ورزشی کشورمان سهمیه شرکت در بازی‌های پارالمپیک توکیو را کسب کرده‌اند. تیم پارادوومیدانی فرصت دیگری برای افزایش سهمیه‌های دارد. 8 رشته دیگر از قبیل؛ تیروکمان، تیراندازی، وزنه‌برداری، والیبال نشسته بخش مردان، بسکتبال با ویلچر مردان، قایقرانی(کانو)، جودوی نابینایان و پاراتکواندو سهمیه قطعی گرفته‌اند.

وی درباره رکوردگیری تیم ملی پارادوومیدانی هم گفت: طبق پروتکل‌های کمیته ملی پارالمپیک ورزشکاران هر چهار ماه یک بار سنجش بدنی، آمادگی جسمانی و رکوردی می‌شوند تا از ثبات آمادگی آنها اطلاع پیدا کنیم. در این چند ماهه اکثر رکوردها ورزشکاران افت داشته است. باید اسامی ورزشکاران پارادوومیدانی را در نیمه اول فروردین اعلام کنیم که برهمین اساس رکوردگیری در اسفند ماه در یکی از شهرستان‌ها برگزار می‌شود تا نفرات برگزیده انتخاب شوند.

وی در مورد عدم تجهیزات استاندارد به دست ورزشکاران گفت: مشکل عدم امکانات و تجهیزات نداریم. بسیاری از موارد، خریداری و توزیع شده ولی برای برخی در مسیر گمرک یا به دلیل تحریم‌ها مشکلاتی ایجاد شده  است. قایق بهروزی‌راد که از مرداد ماه تا حالا از گمرک ایران ترخیص نشده چون از سالها پیش، فدراسیون به گمرک بدهی دارد. برهمین اساس تقاضای عاجل از مراجع دارم که با کمک به فدراسیون، مشکل این ورزشکار طلایی ما را حل کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول