اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

اعلام اولویت‌های شبکه‌های استانی در دوران محدودیت‌های جدید کرونایی

معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت:در دوران محدودیت‌های جدید کرونایی، تولید و پخش برنامه‌های سرگرم‌کننده و آموزشی در اولویت شبکه‌های استانی قرار دارد.

اعلام اولویت‌های شبکه‌های استانی در دوران محدودیت‌های جدید کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست شورای مدیران معاونت امور استان‌ها رسانه ملی با حضور دکتر علی دارابی و مدیران کل و شورای معاونین و مدیران مراکز صدا و سیما (به صورت ویدئوکنفرانس) برگزار شد.

دارابی در این نشست با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در خردادماه سال آینده و اهمیت این رویداد مهم برای کشور اظهارداشت: مدیریت اجرایی کشور برای چهار سال آینده در این حضور مردمی تعیین می‌شود ضمن اینکه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان مجالس محلی هم با رأی مردم مشخص می‌شوند، شوراهایی که نقش تعیین‌کننده‌ای در اداره شهرها و روستاها داشته و نمادی از مردم‌سالاری به شمار می‌روند.

وی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا در آبادانی و توسعه شهرها و روستا نقش‌آفرین هستند بنابراین باید با تولید برنامه‌های مناسب و نیز اطلاع‌رسانی صحیح و بی واسطه، هم در تقویت آنها بکوشیم و هم مردم را برای شرکت در انتخابات آتی آماده کنیم به عبارتی رسالت اصلی صدا و سیما در این بُرهه، تلاش برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: در آستانه سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی هستیم، به همین دلیل یادواره شهید سلیمانی که اختصاص به تولیدات صداوسیماى مراکز کشور دارد با مشارکت استاندارى و صدا و سیماى خوزستان، حمایت و پشتیبانى معاونت اموراستانهاى سازمان صدا وسیما تدارک دیده شده است، یادواره‌ای برای گرامیداشت یاد و خاطره این سردار رشید اسلام و بازخوانی اندیشه‌ها و سیره سردار سلیمانی که با اتکا به برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های اجرایی صدا و سیما مراکز، توجه به اهمیت واحدهای «پخش» و ضوابط مربوط به آن ضروری است، پخش شبکه‌های استانی صدا و سیما باید با استفاده از نیروهای متعهد و متخصص اداره شود و در عین حال تربیت نیروی متخصص، جوان و تازه‌نفس هم در اولویت قرار گیرد.

دارابی در ادامه به شیوع کرونا و وضعیت حساس کنونی اشاره و ابراز کرد: محدودیت‌های جدیدی از سوی دولت وضع شده که به زودی اجرایی خواهد شد، در این شرایط کسب و کارها، روابط اجتماعی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همینطور تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی هم دستخوش تغییرات و محدودیت‌هایی می‌شوند، در این شرایط وظیفه شبکه‌های استانی، این است که با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع، از تبعات اجتماعی این محدودیت‌ها بکاهند و از سوی دیگر با تولید برنامه‌های جذاب و دیدنی، مخاطبانی را که این روزها فرصت بیشتری برای نشستن پای رادیو یا تلویزیون دارند راضی نگاه دارند.

معاون امور استان‌های صدا و سیما تصریح کرد: علاوه بر این تولید و پخش برنامه‌های آموزشی به خاطر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها امری ضروری است، اقدامی که از سوی شبکه‌های سراسری در دستور کار قرار گرفته و شبکه‌های استانی هم در سال جاری نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند.

وی افزود: لازم است این برنامه‌ها با جدیت و زمان‌بندی دقیق‌تری دنبال شود همچنین بخش‌های آموزشی برنامه‌های خانواده‌محور هم ارتقاء کمی و کیفی مناسبی داشته باشد چه اینکه این بخش‌ها در توسعه کسب و کارهای خانگی هم مفید هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول