اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تامین آب اراضی کشاورزی گچساران در گروی تامین اعتبار

مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون مشکل در زمینه تامین و تکمیل آب اراضی دشت امامزاده جعفر، باباکلان و دشت لیشتر است که نیاز به اعتبار دارد.

تامین آب اراضی کشاورزی گچساران در گروی تامین اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عبدالعلی بهاء الدینی امروز در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان گچساران درحوزه کشاورزی اظهار کرد: تعداد کل پروژه های گچساران31پروژه است که اعتبار مصوب شده برای این تعداد پروژه 76 میلیارد ریال است.

 وی ادامه داد:  از این میزان اعتبارن تا کنون قریب بر 3 میلیارد ریال تخصیص داده شد.

مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پروژه های بارز در حال کار در حوزه کشاورزی این شهرستان می‌توان به طرح تامین آب اراضی دشت لیشتر به متراژ یک هزار هکتار، احداث شبکه تنگ انگشترک ،  تکمیل آبرسانی به دشت امامزاده جعفر و تامین آب اراضی باباکلان اشاره کرد.

 بهاءالدینی با اشاره به اینکه طرح تامین اراضی باباکلان کلنگ زنی  شده است، گفت: اعتبار مصوب برای این طرح ۱۲میلیارد است که قریب  به ۳میلیارد تومان این پروژه بدهی دارد.

وی عنوان کرد: اکنون اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه ۴۷میلیون تومان است.

این مسوول با اشاره به روند کند در اجرای طرح تامین اراضی باباکلان ابراز کرد: بحث معارضاتی است که موجب شد این پروژه به کندی پیش برود که اکنون فرماندار گچساران به جد به دنبال رفع این موضوع است.

مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به اینکه  مقرر شده بود که اعتبارات امسال به پروژه های زخمی اختصاص داده شود، گفت: در دشت لیشتر یک هزار هکتار در دست اجرا است که حدود۷۰۰هکتار  در شبکه شماره 3 اجرا و  تکمیل شد.

بهاءالدینی ادامه داد:  ۳۰۰هکتار باقی مانده هم نیاز به شبکه 3 دارد که نزدیک به ۴۵میلیاردریال اعتبار استانی نیاز دارد.

وی عنوان کرد: تاکنون برای اجرای شبکه چهار در دشت لیشتر 150 میلیارد ریال و برای شبکه درجه 3 قریب بر 30میلیارد ریال هزینه شده است.

 بهاءالدینی به پروژه تنگ انگشترک اشاره کرد و افزود: تنگ انگشترک و آبرزی به متراژ یک هزار هکتار است که در زمینه اراضی تنگ انگشترک شبکه ۳و۴کار شده و اعتبارات ملی آن مرتفع شده اما در اعتبارات استانی مشکل وجود دارد.

مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در اراضی آبرزی به متراژ ۷۰۰هکتار است که پیشرفت آنچنانی ندارد و اکنون مشکل در زمینه تامین آب اراضی دشت امامزاده جعفر، باباکلان و دشت لیشتر است که نیاز به اعتبار دارد.

وی ادامه داد: اراضی تنگ انگشترک تحت پوشش پروژه حدود 300هکتار که شبکه چهار آن سیستم آبیاری بارانی توسط جهادکشاورزی اجرا و به اتمام رسیده است و شبکه درجه 3اجرا نگردیده و نیازمند به 45 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح دارد.

 بهاءالدینی خاطرنشان کرد: اراضی تحت پوشش آبرزی حدود 700 هکتار است که تامین آب و شبکه 1و 2 توسط آب منطقه ای تکمیل نشده است.

این مسوول به پمپاژ ایستگاه باباکلان اشاره و خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت این پروژه 582هکتار بوده که اجرای شبکه 3 به مبلغ 70میلیارد ریال و درجه 2 به مبلغ 80 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز دارد که جمعا  150میلیارد ریال جهت شبکه 2و3 اعتبار مورد نیاز است.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول