اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اجرای 707 عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در شهرکرد

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) گفت: ۷۰۷ عنوان برنامه در هفته بسیج در استان چهارمحال و بختیاری اجرا خواهد شد.

اجرای 707 عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ظهر امروز سردار علی‌محمد اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره بیش از ۹۲ هزار شهید بسیجی گفت: از زمان تشکیل بسیج تا به امروز، جهانی شدن این نهاد برای همه باعث شگفتی بوده است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) رسالت بسیج را حفظ انقلاب و دستاوردهای انقلاب دانست و مطرح کرد: در طول سالیانه گذشته بسیج در همه‌ شرایط سخت، در صحنه حضور داشته است، در زمان دفاع مقدس شجاعانه در مرزها حضور یافته، بعد از آن در سازندگی کشور، محرومیت‌زدایی، کمک به مردم کشور در زمان بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله و در حال حاضر با تمام نیرو در خدمت مردم برای مبارزه با ویروس کرونا است‌.

اکبری جزییات برنامه‌های هفته بسیج را مطرح کرد و افزود: ۷۰۷ عنوان برنامه در هفته بسیج در استان چهارمحال و بختیاری اجرا خواهد شد که اکثر برنامه‌ها امسال به دلیل ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی از لغو اجتماعات ۵ آذر در مراکز استان و شهرستان‌ها اطلاع داد و خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه از اول آذرماه محدودیت‌های کرونایی آغاز می‌شود ما نیز تابع این قوانین هستیم و از طریق فضای مجازی حضور خود را اعلام می‌کنیم.

برنامه‌های بسیج برای مقابله با کرونا

اکبری در تشریح ۳ طرح ویژه بسیج برای مقابله با ویروس کرونا تشریح کرد: با کمک بسیج و سپاه و مراکز درمانی و معاونت بهداشت و درمان استان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا به جای مراجعه افراد بیمار به مراکز درمانی پزشک و پرستار و نیروهای خدماتی به منزل اشخاص بروند‌.

وی شرط پیروزی این طرح را اقناع‌سازی مردم دانست و گفت: باید سرعت عمل خود را بیشتر کنیم چرا که این بیماری به سرعت در حال پیشرفت است و با آماده‌سازی مساجد محلات و پایگاه‌های بسیج و خانه‌های بهداشت قرنطینه خانگی افراد شروع شود.

اکبری دومین طرح را طرح ۱۷ ربیع عنوان کرد  و توضیح داد: احتکار و گران فروشی و قاچاق در حال افزایش است بنابراین سازمان صمت و جهاد کشاورزی تصمیم گرفتند بسیج با تمام امکانات وارد میدان شود تا با افزایش نظارت، از احتکار و گران فروشی جلوگیری شود‌.

همکاری نیروهای بسیج با تعزیرات برای افزایش نظارت بر بازار

وی افزود: افراد بسیجی برای آموزش به تعزیرات و بازرسی و پشتیبانی معرفی شده‌اند تا با نظارت مستمر کالاهای ذخیره و دپو شده مشخص و با افراد محتکر برخورد قانونی صورت گیرد تا قیمت‌ها به یک ثبات برسد.

اکبری از طرح سوم با نام طرح امام حسن مجتبی(ع) نیز خبر داد و گفت: با نگاه به زندگی کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) طرح مواسات و کمک مومنانه را در پیش داریم که این کمک‌ها در قالب تهیه جهیزیه، اشتغال و از همه مهم‌تر پشتیبانی از طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و تهیه نیاز بیماران است.

وی با اشاره به اینکه تا به حال ۶۷ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی در استان جمع شده است خاطر نشان کرد: در سالروز هفته بسیج طرح مواسات را در سطح استان و شهرستان‌های ده‌گانه اجرا می‌کنیم و به دست نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا می‌رسانیم.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول