اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مدیرعامل تسلا در مسیر تصاحب جایگاه سومین ثروتمند جهان

از آنجا که قرار است نماد شرکت تسلا به شاخص S&P500 به بورس وال استریت اضافه شود، ایلان ماسک، احتمالا به زودی جایگاه سومین فرد ثروتمند جهان را تصاحب خواهد کرد.

مدیرعامل تسلا در مسیر تصاحب جایگاه سومین ثروتمند جهان

به نقل از راشا تودی، قرار است به زودی نماد معاملاتی شرکت تولید خودروهای برقی تسلا در بورس آمریکا به شاخص S&P500 که متشکل از 500 شرکت برتر آمریکاست، اضافه شود. پیش بینی می‌شود این اقدام به افزایش ارزش سهام تسلا منجر شده و ایلان ماسک مدیرعامل و بزرگ‌ترین سهامدار تسلا به سومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شود.

اعلام خبر اضافه شدن نماد تسلا به S&P500 باعث شد تا در معاملات شب گذشته سهام این شرکت 14 درصد رشد کند و همین امر ثروت خالص ماسک را 15 میلیارد دلار افزایش داد و به 117 میلیارد دلار رساند. 

با این 14 درصد ارزش سهام تسلا از ابتدای سال جاری تاکنون 335 درصد رشد کرده و کل ارزش این شرکت خودروسازی به 400 میلیارد دلار رسیده است. قرار است نماد تسلا در روز 21 دسامبر به S&P500 بپیوندد و در صورتی که این اتفاق بیفتد، شرکت خودروساز یکی از 10 شرکت برتر در این نماد خواهد بود.

بنا به گزارش روزنامه گاردین، در سال 2020 ثروت ایلان ماسک 90 میلیارد دلار رشد کرده است. 

در حال حاضر مارک زوکربرگ، مدیرعامل شرکت فیس بوک، سومین فرد ثروتمند جهان بر اساس فهرست بلومبرگ به شمار می‌رود و ارزش خالص دارایی‌اش 106 میلیارد دلار برآورد شده است.

هم اکنون جف بزوس، با 184 میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین فرد جهان است و وارن بافت، با 129 میلیارد دلار ثروت، میلیاردر معروف آمریکایی در جایگاه دوم قرار دارد. البته هنوز بلومبرگ با توجه به افزایش دیشب ثروت ماسک فهرست خود را جابجا نکرده است.

ماسک در سال 2012 در جایگاه صد و نودمین فرد ثروتمند در آمریکا بود و در آن زمان 2.4 میلیارد دلار پول داشت. در ابتدای امسال هم ماسک سی و هفتمین ثروتمند جهان بود که حالا در حال تصاحب جایگاه سوم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول