اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

سرمایه گذاری 600 میلیارد تومانی در اکتشاف معادن

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: از سال 92 تاکنون بیش از 600 میلیارد تومان در بخش اکتشاف توسط این سازمان سرمایه گذاری شده است.

سرمایه گذاری 600 میلیارد تومانی در اکتشاف معادن

به گزارش خبرگزاری فارس، خداداد غریب پور با بیان اینکه در راستای اقدامات ایمیدرو و شرکت های تابعه در حوزه اکتشاف، تاکنون 900 محدوده امیدبخش معدنی شناسایی شده است، گفت: میزان سرمایه گذاری صورت گرفته ایمیدرو در بخش اکتشاف از سال 92 تاکنون به بیش از 600 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: از سال 92 تاکنون حدود 700 هزار کیلومتر مربع فعالیت اکتشافی توسط ایمیدرو و شرکت های زیرمجموعه انجام شده که بیش از 400 هزار کیلومتر مربع از این وسعت طی دو سال گذشته انجام شده است.

وی گفت: همچنین 50 هزار کیلومتر از 700 هزار کیلومتر عملیات اکتشاف، توسط کنسرسیومی از شرکت های خصوصی انجام شده است.

معاون وزیر صنعت افزود: از محدوده های جدید 280 مورد در اختیار ایمیدرو است و بقیه پهنه ها (پس از یک سال) برای واگذاری به بخش خصوصی در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها قرار گرفته است.

وی گفت: از 280 محدوده در اختیار ایمیدرو تاکنون 80 پروانه اکتشاف صادر شده است. از این 80 پروانه، 12 مورد به گواهی کشف تبدیل شده و به بخش خصوصی واگذار شده است.

غریب پور افزود: تاکنون 460 هزار کیلومتر مربع از پهنه ها آزاد شده و 66 هزار کیلومتر مربع (از این پهنه ها ) در سال جاری به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی در خصوص میزان سرمایه گذاری انجام شده در حوزه اکتشاف توسط این سازمان، گفت: در حوزه اکتشاف 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط ایمیدرو از سال 93 تاکنون انجام شده است.

به گزارش فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «قوانین معادن نیاز به بازبینی دارد» خواستار پیگیری این موضوع شده اند. به گفته این مخاطبان «برخی افراد با رانت و نفوذ و استفاده از امکانات دولتی اقدام به اکتشاف معادن می‌کنند و بعد به نام خودشان ثبت می کنند که باید با این رویه برخورد شود.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول