اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

70 روز پایانی ترامپ و 4 سناریو علیه ایران

باید توجه داشت در کنار انتشار خبر کشته شدن رهبر القاعده در تهران، که روزنامه نیویورک تایمز آغاز کننده سناریو رسانه‌ای آن بوده، حداقل سه عملیات رسانه‌ای و امنیتی هم زمان دیگر در کنار این خبر درباره ایران در حال پیگیری است.

70 روز پایانی ترامپ و 4 سناریو علیه ایران

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مهدی جهان تیغی، مدیر مسئول جهان نیوز در گفت‌وگو با برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت‌وگو درباره علل انتشار خبر کشته شدن نفر دوم القاعده در تهران توسط رسانه‌های آمریکا اظهار داشت: باید توجه داشت در کنار انتشار خبر کشته شدن رهبر القاعده در تهران، که روزنامه نیویورک تایمز آغاز کننده سناریو رسانه‌ای آن بوده، حداقل سه عملیات رسانه‌ای و امنیتی هم زمان دیگر در کنار این خبر درباره ایران در حال پیگیری است.

وی در تشریح سناریوهای در حال پیگیری علیه ایران اظهار داشت: آمریکایی‌ها در کنار انتشار خبر ترور نفر دوم القاعده در ایران، پروژه تحریم‌های جدید به بهانه سالگرد اعتراضات سال 98 را هم آغاز کرده‌اند. این در حالیست که با توجه به اظهارات رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید که اوایل آبان ماه اذعان کرده بود عملا تحریم جدید دیگری علیه ایران باقی نمانده که آمریکایی‌ها آن را انجام نداده باشند، می‌توان گفت که تحریم‌های جدیدی که آقای پمپو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که برخی از چهره های احتمالا نظامی، سیاسی و  قضایی را احتمالا مورد هدف قرار خواهد داد، به نوعی یک پروژه رسانه‌ای محسوب می‌شود.
 
مدیر مسئول جهان نیوز، در ادامه گفت: پروژه دوم رسانه‌ای هدفمند علیه ایران دور جدیدی از مستندسازی‌های حقوق بشری با محوریت حوادث سال 98 است که با محوریت سازمانی به ظاهر غیر دولتی یعنی سازمان عفو بین الملل در حال پیگیری هستند. این سازمان با کمک رسانه‌های ضدایرانی و ضدانقلاب با راه اندازه‌ای یک سایت تلاش می‌کند که مستنداتی درباره حوادث سال 98 از داخل ایران تهیه کند.

وی ادامه داد: مسئله سومی که با آن روبرو هستیم پیش زمینه رسانه‌ای است که برای محاکمه دبیر سوم سفارت ایران در وین، جناب آقای اسدالله اسدی آغاز کردند که چهار  کشور و به تعبیر درست تر چهار سرویس امنیتی پشت این قضیه هستند؛ سرویس امنیتی آلمان، بلژیک، اتریش و فرانسه. با تقسیم کاری که باهم انجام دادند این پروژه را پیش بردند و بر اساس آن چیزی که اعلام شده قرار است در 27 نوامبر این دیپلمات مظلوم کشورمان را به جرم تلاش برای بمب گذاری در یکی از کشورهای اروپایی علیه منافقین محاکمه شود.
 
جهان تیغی در ادامه گفت: اما پروژه رسانه‌ای چهارم نیز تمرکزش بر موضوع کشته شدن ابو‌محمد المصری از رهبران سازمان تروریستی القاعده و یکی از طراحان حملات به سفارت های آمریکا در در کشورهای آفریقایی است که آمریکایی‌ها مدعی هستند که در خیابان های تهران با همکاری سرویس اطلاعاتی اسرائیل از او انتقام گرفته‌اند. در این میان باید این موضوع را باید در نظر داشت که شخص مذکور  بعد از آقای «ایمن الظواهری» سرکرده گروه تروریستی القاعده که در حال حاضر هم در وضعیت جسمانی مبهمی قرار دارد، به عنوان نفر دوم القاعده شناخته می‌شود.

 جهان تیغی، در تشریح بی اعتباری این ادعای رسانه‌ای اظهار داشت: سه ماه پیش شخص رئیس جمهور و همچنین شورای عالی امنیت افعانستان به عنوان بالاترین نهاد امنیتی این کشور اعلام کردند که ابومحمد المصری را در ولایت غزنین کشتند و به دلیل اینکه به هر حال این فرد نفر دوم القاعده محسوب می‌شد و این خبر از لحاظ  امنیتی خیلی مهم بود، اطلاع رسانی آن در سطح ریاست جمهوری این کشور در آنزمان صورت گرفت.
 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول