اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ارتقا کیفیت نظام آموزش عالی مطالبه عمومی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: بر اساس سند چشم‌انداز 1404 و رسیدن به جایگاه نخست توسعه‌یافتگی همه جانبه باید آموزش عالی مورد توجه قرار گیرد و کیفیت آن ارتقا یابد.

ارتقا کیفیت نظام آموزش عالی مطالبه عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم به مناسبت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان با اشاره به اهداف آموزش عالی در نظام اسلامی، اظهار داشت: فراهم کردن ابزارهای رشد شخصیتی و تزکیه جوانان، تحقیق در جهت پیشبرد مرزهای علم و دانش، تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز کشور و فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای توسعه، تحقیقات، نوآوری، انتقال و جذب تکنولوژی از جمله این اهداف است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: با تاکید بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم و افق توسعه در سند چشم‌انداز دانشگاه‌ها باید دانشگاه‌ها روز به روز توسعه یابند.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی توان توسعه سریع را ندارد، گفت: حضور دانشگاه‌های غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند حرکت در این مسیر را تسهیل کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توجه به معنویت در دانشگاه‌ها ادامه داد: علاوه بر تزکیه جوانان در دانشگاه‌ها باید مراکز آموزش عالی در آگاهی‌بخشی سیاسی بین دانشجویان فعالیت‌های اثرگذار داشته باشد، البته دانشگاه‌ها نباید میدان فعالیت جریان‌های سیاسی باشد و دانشجویان سیاسی کار نباشند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول