اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جریمه‌های کرونایی در انتظار متخلفان/ روند کار اصناف چگونه خواهد بود؟

جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند، ناقضان محدودیت‌های کرونایی به جریمه نقدی تا یک میلیون تومان محکوم خواهند شد.

جریمه‌های کرونایی در انتظار متخلفان/ روند کار اصناف چگونه خواهد بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور بعدازظهر امروز در حاشیه نشست ویدئوکنفرانسی با معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسه امروز، تشریح طرح محله محوری مقابله با کرونا موسوم به طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که از روز شنبه، اول آذرماه در محور حمایت، نظارت و مراقبت خانواده‌ها از یکدیگر و همچنین اعضا و ساکنان هر محله از یکدیگر در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

او در تشریح طرح محله محور مقابله با کرونا گفت: فرماندهی اجرای این طرح با فرماندار و جانشینی رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان بوده و مسؤولیت فرماندهی اجرای عملیات مربوط به طرح نیز بر عهده فرماندهان سپاه و بسیج هر شهرستان است.

جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: این طرح با همراهی هلال‌احمر، سازمان‌های مردم‌نهاد، شوراهای محلات و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اجرایی خواهد شد.

خجسته‌پور گفت: در بحث مدیریت کرونا، قصد داریم تا با تمرکززدایی از مرکز کشور و مراکز استان‌ها به‌گونه‌ای اقدام شود که هر محله بتواند مدیریت بیماری کرونا را در محله با هماهنگی بین دستگاهی و کمک‌های مؤمنانه خیران به انجام رسانده و ضمن رعایت سه محور حمایت، نظارت و مراقبت بتوانیم اقدامات لازم برای قطع زنجیره شیوع کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی را با کمک خود مردم به انجام رسانیم.

وی گفت: در اجرای این طرح، تلاش خواهد شد تا مراحل مختلف قرنطینه بیماران و مبتلایان کرونا و همچنین قرنطینه معکوس شامل گروه‌های پرخطر و بیماران دارای بیماری زمینه‌ای با کمک خانواده‌ها و ساکنان هر محله به انجام رسیده و با مشارکت مردم راه‌های ریشه‌کنی بیماری و درمان بیماران را تسهیل و تسریع کنیم.

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید- ۱۹ در شهرهای کشور گفت: این طرح به‌صورت گسترده از روز شنبه، اول آذرماه و با توجه به نوع رنگ‌بندی در هر شهرستان اجرایی خواهد شد و شامل محدودیت‌هایی در محورهای تردد، فعالیت اصناف و کسبه و نیز فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

خجسته‌پور افزود: در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند، محدودیت‌ها در حوزه تردد شامل ممنوعیت ورود خودروهای پلاک شخصی غیربومی به شهرستان‌های قرمز و نارنجی بوده و چنانچه خودروی پلاک شخصی غیربومی در هر یک از شهرستان‌های دارای رنگ‌بندی نارنجی و قرمز مشاهده شود به ترتیب ۵۰۰ هزار و یک میلیون تومان جریمه خواهد شد که در صورت مشاهده مجدد خودرو پس از ۲۴ ساعت، مجدداً جریمه و اعمال قانون انجام خواهد شد.

وی از مردم و رانندگان وسایل نقلیه درخواست به‌منظور احترام به قانون و رعایت حقوق شهروندان از تردد غیرضروری به‌ویژه تردد به شهرهای نارنجی و قرمز پرهیز کرده و در قطع زنجیرهٔ شیوع کرونا یاریگر کادر بهداشت و درمان باشند.

اعمال محدودیت‌ها برای اصناف

جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان در خصوص اعمال محدودیت‌ها برای اصناف و کسبه مستقر در شهرهای نارنجی و قرمز نیز گفت: در شهرهای با رنگ‌بندی قرمز صرفاً مشاغل و اصناف گروه یک شامل مراکز ضروری و موردنیاز مردم حق فعالیت داشته و سایر گروه‌ها اجازه هیچ‌گونه فعالیت حضوری در مراکز اقتصادی و تجاری خود را نخواهند داشت.

خجسته‌پور اضافه کرد: در شهرهای دارای رنگ‌بندی نارنجی نیز گروه‌های سه و چهار حق فعالیت حضوری را نداشته و فعالیت گروه‌های شغلی یک و دو بلامانع است.

او با اشاره به ابلاغیه سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص دورکاری کارکنان به‌استثنای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: بر این اساس در ادارات و سازمان‌های مستقر در شهرهای دارای رنگ‌بندی قرمز یک‌سوم، در شهرهای دارای رنگ‌بندی نارنجی ۵۰ درصد و در شهرهای دارای رنگ‌بندی زرد نیز دوسوم کارکنان در محل کار خود حضور داشته و مابقی کارکنان به‌صورت دورکاری انجام وظیفه خواهند کرد.

فعالیت مراکز آموزشی؛ کاملاً غیرحضوری

جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان تصریح کرد: در تمام مدت اعمال محدودیت‌های کرونایی، فعالیت مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها به‌صورت کاملاً غیرحضوری و در بستر سامانه‌های مشخص‌شده در وزارت آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و فناوری بوده و هیچ مرکز آموزشی حق برگزاری کلاس‌های حضوری تحت هیچ شرایطی را ندارد.

خجسته‌پور در مورد ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا پنج بامداد روز بعد در شهرهای دارای رنگ‌بندی قرمز نیز گفت: این ممنوعیت با هدف جلوگیری از تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی بوده و مدیریت اجرای دقیق و درست آن نیز بر عهده فرمانداران شهرستان‌های استان است.

وی در خصوص ضرورت حضور برخی مشاغل و کارکنان یا افراد در ساعات یادشده با خودروی شخصی در محل کار و فعالیت خود نیز گفت: این افراد می‌توانند ضمن هماهنگی با فرمانداری‌های هر شهرستان نسبت به اخذ مجوز و برگه تردد اقدام کنند.

جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان ضمن اظهار امیدواری مبنی بر عدم نیاز به اعمال قانون و برخوردهای قانونی با متخلفان احتمالی، بار دیگر از مردم اخلاق مدار استان سمنان خواست تا ضمن همکاری کامل با مجریان طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید- ۱۹ در شهرهای استان به هیچ وجه جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشده و تلاش کنند تا هر چه سریع‌تر ضمن ریشه‌کنی بیماری کووید- ۱۹ شاهد بازگشت وضعیت عادی در سراسر میهن اسلامی و استان سمنان باشیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول