اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرمانده نیروی هوایی انگلیس: باید برای نبردهای فضایی در آینده آماده شویم

فرمانده نیروی هوایی انگلیس بر لزوم آماده شدن نیروهای مسلح این کشور برای نبردهای فضایی محتمل در آینده تاکید کرد.

فرمانده نیروی هوایی انگلیس: باید برای نبردهای فضایی در آینده آماده شویم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرمانده نیروی هوایی انگلیس گفت که لازم است ارتش این کشور برای نبردهای آتی فضایی خود را مهیا کند.

به نوشته وبگاه «فورسزنت» «سرمایک ویگستون» فرمانده نیروی هوایی انگلیس روز سه شنبه در نشست دفاع فضایی ۲۰۲۰ گفت: «ممکن است درگیری آینده در فضا آغاز نشود،اما بدون شک خیلی سریع به فضا منتقل می‌شود و حتی ممکن است در فضا برنده یا بازنده وجود داشته باشد، بنابراین ما باید آماده باشیم و در صورت لزوم از منافع ملی خود دفاع کنیم . اگر امروز فکر نکنیم و آماده نشویم، وقتی زمان آن فرا می‌رسد آماده نخواهیم بود.»

ژنرال «سر پاتریک ساندرز» فرمانده فرماندهی نیروهای راهبردی انگلیس، نیز گفت که فعالیت در فضا برای تماشای رصد حیاتی است.  وی گفت: «جمع آوری اطلاعات، نظارت و شناسایی از فضا،  این امکان را به ما می‌دهد که از طریق ماهواره اهداف و مناطق مورد علاقه خود را ببینیم .»

این در حالی است که رئیس نیروی فضایی ایالات متحده  اخیرا با  تهدید قلمداد کردن روسیه وچین گفت ، روشن است که فضا اکنون به یک منطقه جنگی مبدل شده است.

وزارت امور خارجه روسیه چندی قبل از دکترین نظامی آمریکا در فضا انتقاد کرد. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این زمینه گفت: «دکترین تهاجمی مبتنی بر ابرقدرتی آمریکا در فضا به هدف دستیابی به برتری یا حتی برتری در سیارات دیگر است که از سوی آمریکا به عنوان یک عرصه نظامی تلقی می‌شود. روسیه خواهان استفاده صلح آمیز از فضا و اکتشافات فضایی بوده و به دنبال سلطه نیست.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول