اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

هزینه 30 میلیارد تومانی شهرداری قم در باغ پرندگان

مدیر پروژه هزار هکتاری قم گفت: علاوه بر هزینه کرد سرمایه‌گذار، شهرداری 30 میلیارد تومان بابت احداث ابنیه، فضای سبز، آلاچیق‌ها و... در باغ پرندگان هزینه کرده است.

هزینه 30 میلیارد تومانی شهرداری قم در باغ پرندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مهدی هاشمی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از پروژه تفریحی، فرهنگی و آموزشی باغ پرندگان با اشاره به آغاز احداث مجموعه باغ پرندگان از سال 96 اظهار کرد: پروژه باغ پرندگان بنا به دستور و تأکید شهردار قم آغاز شده که این مجموعه دارای مساحت 12 هکتار با کوه‌های اطراف است.

وی خاطرنشان کرد: فضای سبز این مجموعه 6 هکتار است و در این بخش قفس‌های 20، 80  و 100 متر مربعی برای پرندگان مناطق گرمسیری، جغد و پرندگان شکاری تعبیه شده است.

مدیر پروژه هزار هکتاری قم عنوان کرد: آبشار این باغ به طول 540 متر از ابتدای ورودی تا انتهای دره است که پرندگان و مرغابی‌ها در آن هستند.

وی با بیان اینکه 100 گونه پرنده در باغ پرندگان وجود دارد، گفت: 80 درصد پرندگان در محوطه رها بوده و باقیمانده آنها در قفس‌ها و سوله هستند که شامل پرنده‌های مناطق گرمسیری، مناطق نیمه گرمسیری، بومی قم، بومی ایران، پرندگان غیر بومی و آفریقای شرقی هستند.

هاشمی با اشاره به احداث سوله دو منظوره در این باغ گفت: این سوله دارای مساحت 2 هزار و 800 متر مربع به دهانه 36 متر و ارتفاع 8 متر است که زیستگاه گیاهان گرمسیری، گل‌های آپارتمانی و پرندگان حاره‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد 4 ساله این مکان با سرمایه‌گذار در زمینه بهره‌برداری، تأمین پرنده و نگهداری از این مجموعه منعقد شده است.

مدیر پروژه هزار هکتاری قم عنوان کرد: علاوه بر هزینه سرمایه‌گذار، شهرداری 30 میلیارد تومان بابت احداث ابنیه، فضای سبز، آلاچیق‌ها و... هزینه کرده است.

وی با اشاره به زمان استفاده شهروندان از باغ پرندگان گفت: منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا و استانداری هستیم و اگر مجوز دهند پس از افتتاحیه یعنی از روز یکشنبه این مکان به روی مردم باز است و می‌توانند استفاده کنند.

هاشمی یادآور شد: پروژه هزار هکتاری شامل باغ موزه دفاع مقدس، باغ پرندگان، بوستان‌های خضر، زائر، شهدای گمنام و کوثر است که از سال 96 آغاز شده است.

وی از پیشرفت 55 درصدی بوستان خضر خبر داد و افزود: این بوستان 34 هکتار است و درختکاری و جدول‌گذاری شده و در نظر داریم تا پایان سال این بوستان را افتتاح کنیم.

انتهای پیام/78003*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول