اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

رایزنی‌های سفارت ایران در باکو برای روان‌تر شدن تردد کامیون‌های ایرانی از گذرگاه‌های مرزی آستارا و بیله سوار

سفارت ایران در باکو ضمن تشریح رایزنی‌های انجام شده با مقامات آذری و روس اعلام کرد:قرار شد طی روزهای آینده با پذیرش بیشتر کامیون‌ها از طرف روسیه، گمرک جمهوری آذربایجان هم تعداد کامیون‌های بیشتری از ایران در دو گذرگاه مرزی آستارا و بیله سوار پذیرش کند.

رایزنی‌های سفارت ایران در باکو برای روان‌تر شدن تردد کامیون‌های ایرانی از گذرگاه‌های مرزی آستارا و بیله سوار

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران باکو در اطلاعیه‌ای به تشریح اقدامات و رایزنی‌های انجام شده برای روان‌تر شدن تردد ناوگان ترانزیتی کشور از طریق گذرگاه مرزی آستارا پرداخت.

در این اطلاعیه آمده است: افزایش صادرات میوه و سایر محصولات کشاورزی ایران به کشورهای مستقل همسود (C.I.S) در این فصل و ترانزیت آن از طریق جمهوری آذربایجان طی روزهای اخیر در کنار ضرورت‌های ناشی از انجام عملیات حرارت دهی کامیون‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط پاندمی کرونا، ترافیک و برخی محدودیت‌ها را در شهر آستارا و پایانه مرزی آن به وجود آورده است که بخش اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو از هفته‌های گذشته در حال رایزنی نزدیک با مقامات گمرکی و راهداری جمهوری آذربایجان برای روان‌تر شدن تردد کامیون‌های ایرانی در این مسیر است.

این سفارتخانه می‌افزاید: در حال حاضر ۱۷۰ تا ۱۸۰ کامیون ایرانی روزانه برای ترانزیت به روسیه از گذرگاه مرزی آستارا و بیش از ۱۰۰ کامیون از طریق گذرگاه مرزی بیله سوار وارد خاک جمهوری آذربایجان می‌شود که در نتیجه پیگیری‌ها و مذاکرات با مقامات ذیربط آذربایجانی و روسی، مقرر شد تا طی روزهای آینده با پذیرش بیش از پیش کامیون‌ها از طرف روسیه، گمرک جمهوری آذربایجان نیز تعداد کامیون‌های بیشتری از ایران در دو گذرگاه مرزی آستارا و بیله سوار پذیرش کند. 

در این اطلاعیه آمده است: متنوع سازی مسیرهای انتقال کالا علاوه بر مسیرهای جاده‌ای کنونی و تکمیل ‌و بهره برداری بیشتر از بارانداز ریلی آستارا و بهره مندی بیشتر از مسیر دریایی از دیگر تدابیر در این زمینه است که امیدواریم در همکاری نزدیک نهادهای ایرانی، آذربایجانی و روسی به زودی شاهد تغییرات محسوس در این روند باشیم.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو در پایان خاطرنشان کرده است: در نتیجه پیوستن جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه همکاری‌های اقتصادی اوراسیا، حجم صادرات کشورمان به کشورهای عضو، افزایش قابل توجهی داشته است که اهمیت و ضرورت توجه و تکمیل کریدور شمال - جنوب را دو چندان کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول