اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرانسه،اولین کشوراروپایی با بیش از 2 میلیون مبتلای قطعی به کرونا

فرانسه نخستین کشور اروپایی شد که شمار مبتلایان قطعی به کرونا در این کشور از 2 میلیون نفر عبور کردند.

فرانسه،اولین کشوراروپایی با بیش از 2 میلیون مبتلای قطعی به کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرانسه که طی هفته‌های اخیر تنها یک میلیون ابتلای قطعی به کرونا داشت، اینک اولین کشور اروپایی است که از مرز 2 میلیون مبتلای قطعی به ویروس کرونا گذشته است.

به نوشته وبگاه «سی جی تی ان» فرانسه سه هفته پیش یک میلیون مبتلا به مورد ویروس کرونا داشت، اما اینک تعداد افرادی که در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند در حال افزایش است و میزان مرگ و میر همچنان در این کشور بالاست.

بر اساس این گزارش، شهروندان فرانسوی بر این باورند که بعید است اوضاع به زودی بهبود  یابد. «ملانی» ازشهروندان فرانسوی ساکن در خیابان «شانزه لیزه» گفت: «در دسامبر، ممکن است دوباره بتوانیم بیرون برویم، اما در  ژانویه احتمالاً دوباره قرنطینه خواهیم بود. امیدوارم وقتی روزهای آفتابی فرا رسید وقتی واکسنی پیدا کردیم، زندگی دوباره آغاز شود.»

فرانسه که با موج شدید نخست کرونا مواجه شد، اکنون از موج دوم کرونا رنج می‌برد و قرنطینه سراسری  دوباره در این کشور برقرار شده است.

به نوشته این وبگاه، با وجود مخالفتهای با طرح‌های محدودیت کننده دولت فرانسه، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه قرار است هفته آینده درباره چگونگی و زمان خروج فرانسه از قرنطینه سراسری که برای مهار کرونا اعمال شده، با شهروندان این کشور صحبت کند.

سازمان جهانی بهداشت نیز روز چهارشنبه اعلام کرد حدود چهار میلیون مبتلای جدید به کرونا در هفت روز گذشته در جهان ثبت شده که تقریبا نیمی از آنها در اروپا هستند.

سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود آورده که  تعداد مرگ و میرها در اروپا در هفته گذشته تاکنون بیش از 29 هزار نفر رسید که افزایش قابل توجهی محسوب می‌شود. جنوب شرقی آسیا تنها منطقه ای بود که با کاهش شمار مرگ و میر ناشی از کرونا مواجه شد. در بین کشورهای اروپایی، اتریش با افزایش 30 درصدی مبتلایان به کرونا بیشترین میزان را از این حیث به خود اختصاص داد. انگلیس نیز اولین کشور در اروپاست که رکورد بیش از  50 هزار کشته را  ثبت کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول