اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

انعقاد یک هزار و ۲۷۲ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی از انعقاد یک هزار و ۲۷۲ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در این استان در چارچوب الگوی مثلث توسعه اقتصادی خبر داد.

انعقاد یک هزار و ۲۷۲ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل آباد، مهدی تقوایی امشب در جلسه بررسی مشکلات این شهرستان که در فرمانداری خلیل‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: در چارچوب الگوی مثلث توسعه اقتصادی یک هزار و ۲۷۲ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۳۳ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۲۱ هزار و ۳۲۲ نفر منعقد و در سامانه «ثبت و پیگیری تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری» ثبت شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی افزود: میانگین پیشرفت اجرایی طرح‌های مربوط به این تفاهم‌نامه‌ها ۴۸ درصد است و از بین آنها ۲۳۵ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان به ۱۰۰ درصد پیشرفت رسیده است.

وی اضافه کرد: از بین این طرح‌های سرمایه‌گذاری، ۳۴۷ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۲۲۸ هزار و ۵۴۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۰۲ هزار و ۲۶۴ نفر جزو طرح‌های بزرگ خراسان رضوی به شمار می‌روند.

3 شهر جدید به تعداد شهرهای خراسان رضوی افزوده خواهد شد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه گفت: درحال حاضر در این استان  77 شهر داریم که تاپایان امسال با ابلاغ وزارت کشور 3 شهر جدید به تعداد شهرهای خراسان رضوی افزوده خواهد شد.

علیرضا پیرخادم اظهار کرد: متاسفانه بحث کرونا برخی از شهرداری‌های خراسان رضوی را با مشکلاتی مواجه کرده و از آن طرف کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها کاهش پیدا کرده است. 

وی افزود: برخی از شهرداری‌های تازه تاسیس و شهردای‌های قدیمی به علت انباشت نیرو هزینه‌های جاری آنها نسبت به درآمدها افزایش پیدا کرده است که دراین رابطه نشست‌هایی با شهرداران و شوراهای اسلامی برگزار و به دنبال ساماندهی این مشکلات هستیم.

انتهای پیام/ 70053

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول