اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

احتمال قطعی گاز منطقه اهری در فصل سرما/شهرداری همکاری کند، مشکل حل می شود

رئیس اداره گاز شهرستان فردیس گفت: با اقدامات انجام شده در فصل سرما در فردیس قطعی گاز نخواهیم داشت اما با نبود ایستگاه تقلیل فشار در منطقه پیک و اهری، احتمال قطعی و افت فشار در این منطقه وجود دارد.

احتمال قطعی گاز منطقه اهری در فصل سرما/شهرداری همکاری کند، مشکل حل می شود

محمدعلیخانی، رئیس اداره گاز شهرستان فردیس، امروز در  گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با اشاره به اینکه مناطق پیک و اهری در فردیس  به اندازه یک شهرستان جمعیت دارد، گفت: برای جلوگیری از افت فشار و تامین گاز مورد نیاز این منطقه، ایجاد ایستگاه تقلیل فشار برای دو منطقه پیک و اهری ضرورت دارد که  برای ایجاد این ایستگاه به یک قطعه زمین ۱۵۰ متری در یکی از  دو منطقه فوق، نیاز داریم.

رئیس اداره گاز شهرستان فردیس، با بیان اینکه  ایستگاه و تجهیزات لازم آن  خریداری شده و در انبار موجود است، گفت: با وجود اینکه شرکت گاز آمادگی پرداخت مبلغ زمین را دارد،  به دلیل عدم همکاری لازم از سوی شهرداری و عدم ثبات مدیران شهری به ویژه شهردار فردیس، موجب شده درخواست ما برای تخصیص ملک مناسب از سوی شهرداری ظرف چندسال اخیر تا کنون به نتیجه نرسد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه کلیه تجهیزات شبکه گاز رسانی شهرستان به روز رسانی شده و آمادگی لازم برای ورود به فصل سرما را داریم، بیان کرد: کلیه تجهیزات شبکه گاز رسانی در سطح شهرستان از جمله بیش از  هزار کیلومتر خطوط  شبکه انشعاب گاز،  ۳۵  ایستگاه تقلیل فشار، انشعاب بیش از ۳۵۰ واحد صنعتی و ۱۳ پمپ  CNG  در سطح شهرستان سرویس و   برای فصل سرما آماده شده است.

اهالی جنوب فردیس نگران قطعی و افت فشار گاز نباشند

وی با اعلام این خبر که امسال با افت و قطعی گاز در منطقه جنوب فردیس مواجه نخواهیم بود؛ بیان کرد:  به منظور جلوگیری از  افت فشار و قطعی مکرر گاز برای مشترکان جنوب فردیس، سال گذشته مرحله اول تقویت ایستگاه پارک تندرستی و فلکه پنجم انجام شد و امسال در فاز دوم  با قطع موقتی ۱۵ هزار مشترک جنوب فردیس و بخشی از ملارد،  قسمت معارض لوله این منطقه اصلاح و ورودی آن رینگ شد.

رئیس اداره گاز شهرستان فردیس در ادامه  با اشاره به وجود بیش از ۱۶۰ هزار مشترک تحت پوشش اداره گاز شهرستان فردیس، بیان کرد: از این تعداد ۳۱ هزار مشترک در مشکین دشت و بیش از ۱۲۴ هزار مشترک در فردیس وجود دارد و از ابتدای سال تا کنون  بیش از ۳ هزار اشتراک جدید نصب شده است.

وی همچنین  گفت: به منظور  جلوگیری از اتلاف شبکه و سرقت گاز و افزایش ایمنی شهروندان، در سال جاری بیش از ۳ هزار انشعاب غیرمجاز، از  علمک مجاز برخوردار شدند.

علیخانی تامین تجهیزات، تسریع در نصب کنتور  و کاهش مراجعات حضوری را از جمله اقدامات ویژه  شرکت گاز در شرایط کرونایی ذکر کرد و افزود: با راه اندازی نرم افزار جدید و تامین زیرساخت‌های لازم، تلاش کردیم ۲۴ خدمت مختلف اداره گاز از طریق دفاتر پیشخوان دولت مدیریت شود. ضمن اینکه کنتورخوانی، ارسال پیامک و برای برخی مشترکان که هنوز شماره تلفن همراه آنها در سامانه اداره گاز ثبت نشده، صدور پرینت قبض  به صورت آنلاین در درب منازل انجام می‌شود‌.

نصب دکل بیسیمی؛ اقدامی موثر در مدیریت بحران

وی با اشاره به فعالیت و خدمات سامانه امداد ۱۹۴ اداره گاز فردیس، گفت: در راستای تسریع در ارائه خدمات گازرسانی به شهروندان، ۳ خودرو و دو موتور سیکلت با تجهیزات کامل در اداره گاز فردیس و مشکین دشت به شهروندان خدمات می دهند. همچنین با نصب دکل بیسیمی با ارتفاع ۶۰ متر در محل اداره گاز فردیس، امکان ارتباط رادیویی و بیسیمی فراهم شد که این امر می‌تواند در زمان بحران و قطع ارتباطات تلفنی، در برقراری ارتباط و مدیریت بحران موثر باشد.

رئیس اداره گاز فردیس همچنین از تخصیص بودجه ۲۰ میلیارد تومانی برای اداره گاز فردیس خبر داد و افزود:  یک پیمان یکساله برای خدمات بهره برداری و امداد رسانی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در قالب پیماتی یکساله و قرارداد پیمان دوساله  برای نصب انشعابات با مبلغ ۶ میلیارد تومان برای فردیس، از جمله این اعتبارات است.

وی در پایان رعایت موارد ایمنی، کنترل دودکش ها پیش از استفاده از لوازم حرارتی از جمله بخاری و شومینه، کنترل و تعویض شیلنگ های پوسیده لوازم گاز سوز و عدم مسدود کردن و بستن همه منافذ و درزهای پنجره ها در زمان استفاده از لوازم حرارتی گاز سوز را به شهروندان هشدار داد و افزود: اداره گاز همکاری لازم را برای ارائه انشعاب و  نصب علمک گاز به  شهروندان متقاضی انشعاب و کسانیکه به صورت غیرمجاز از گاز استفاده می کنند‌ را خواهد داشت.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول