اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ارتباطات و انرژی محور رایزنی سران ترکمنستان و قطر

رئیس جمهور ترکمنستان در گفت‌وگوی تلفنی با امیر قطر بر وجود چشم اندازهای گسترده همکاری در زمینه‌های دارای اولویت تأکید کرد.

ارتباطات و انرژی محور رایزنی سران ترکمنستان و قطر

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، « قربان قلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

این مکالمه تلفنی به ابتکار امیر قطر صورت گرفت.

ابتدا سران دو کشور پس از انجام تعارفات معمول و گرم، در مورد روابط دیرینه دوستانه ترکمنستان و قطر که بر اساس اصول احترام و اعتماد متقابل است، ابراز خرسندی کردند.

طی مکالمه تلفنی با تأکید بر وجود چشم اندازهای گسترده همکاری مشترک سودمند در زمینه‌های دارای اولویت، که با موفقیت در حال توسعه است، مطلبی را بیان کردند.

در این راستا، هر دو کشور خواهان تقویت همکاری تجاری اقتصادی بر اساس ظرفیت‌های جامع موجود در بخش نفت و گاز ، حمل و نقل و ارتباطات، صنایع شیمیایی و نساجی، تجارت و سرمایه گذاری شدند.

سران دو کشور تاکید کردند در این زمینه  فرصت‌های زیادی برای همکاری طولانی مدت و اجرای پروژه‌های مشترک وجود دارد.

 همچنین اشاره شد که بخشی جدایی ناپذیر از روابط ترکمن و قطر تعامل دیرینه در زمینه‌های بشردوستانه و فرهنگی است که مبتنی بر ریشه‌های مشترک تاریخی و ارزش‌های معنوی و فرهنگی دو ملت است.

پس از تبادل نظر در مورد موضوعات مهم منطقه‌ای و جهانی، طرفین به تعهدات دو کشور برای مشارکت طولانی مدت در چارچوب سازمان‌ای معتبر بین المللی تأکید کردند.

در ادامه گفت‌وگو، موضوع همه گیری ویروس کرونا در جهان به عنوان یک چالش جدی مطرح و به ضرورت تحکیم بیشتر تلاش‌های جامعه جهانی در مبارزه با شیوع این عفونت خطرناک تاکید شد.

بردی محمد اف از امیر قطر برای سفر به کشورش دعوت کرد. 

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول