اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سعودی‌ها غافلگیر شدند؛ ارتش یمن چگونه سامانه سام 6 را راه‌اندازی کرد؟

پس از آنکه ارتش یمن موفق شد بار دیگر سامانه پدافند هوایی «سام 6» را که سعودی‌ها آن را از کار انداخته بودند، راه‌اندازی کند، یک کارشناس نظامی سعودی در پیامی، غافلگیری این کشور از این اقدام را ابراز کرد.

سعودی‌ها غافلگیر شدند؛ ارتش یمن چگونه سامانه سام 6 را راه‌اندازی کرد؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «زاید العمری» کارشناس نظامی سعودی به راه‌اندازی مجدد سامانه پدافند هوایی «سام ۶» در یمن واکنش نشان داد.

 وبگاه خبری «متابعات» یمن، با معرفی کردن زاید العمری به عنوان یکی از افراد وابسته به سازمان اطلاعات سعودی گزارش داد که او در توئیتی به راه‌اندازی مجدد سامانه سام ۶ در یمن اشاره کرده و با تعجب سؤال کرده است که «حوثی‌ها چگونه توانستند سلاح را راه‌اندازی کنند؟».

 

طبق این گزارش، با آنکه ارتش یمن فقط چند تعداد از سامانه یادشده را در اختیار دارد؛ اما العمری در اظهارات خود تلاش کرده با متهم‌ساختن برخی کشورها به مجهز کردن ارتش یمن به سامانه مذکور، اذهان را از نفس این توانایی ارتش و کمیته‌‌های مردمی یمن منحرف کند.

بنا بر این گزارش، پیش از آغاز جنگ یمن برخی از دستگاه‌های اطلاعاتی بین‌المللی سامانه پدافند هوایی سام ۶ را از کار انداخته بودند که این مسئله به جنگنده‌های سعودی اجازه می‌داد با نقض حریم یمن، تأسیسات غیرنظامی و نظامی و حتی خانه شهروندان یمنی راه هدف حملات خود قرار دهند؛ راه‌اندازی مجدد این سامانه پس از گذشت شش سال از جنگ یمن و ادعای سعودی‌ها مبنی بر از بین بردن زرادخانه نظامی صنعاء شاید روند جنگ علیه این کشور را تغییر دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول