اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بسیج؛ پدیده مبارکی که اندیشه آن در فضای عطرآگین انقلاب اسلامی منتشر شد

سپاه فجر فارس به مناسبت فرا رسیدن گرامی‌داشت هفته بسیج، بیانیه‌‌ای منتشر کرده است.

بسیج؛ پدیده مبارکی که اندیشه آن در فضای عطرآگین انقلاب اسلامی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی سپاه فجر فارس، متن بیانیه این سپاه به مناسبت هفته بسیج به این شرح است:

بسیج؛  پدیده مبارکی است که اندیشه آن در فضای عطرآگین انقلاب اسلامی منتشر شد و امروز در سپهر عالم، طنین انداز شده است.

این ندای الهی برآمده از نظام فکری ناب بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (قدّس سرّه الشریف) از گذشته تا کنون نسخه شفابخش تمام آلام  بوده است.

بسیج با خودآگاهی تاریخی و بصیرت مدار بودن  خود به جایگاه انقلاب اسلامی و سوژگی خود به تمام معنا وقوف دارد و این شناخت را مدیون در مدار ولایت فقیه بودن می داند.

امری که امروز بسیج را حاضرتر از هر روز در میدان حفظ نموده است، در میدان بودن بسیج موضوعی، مقطعی و غیردائم نیست بلکه حضور در عرصه برای بسیج حضور دائمی و همیشگی است.

این آمادگی رسالت محور است، رسالتی که حق را دنبال می کند، هر جا که میدان حق باشد بسیج برای تحقق آن حاضر است و موانع را با هزینه جان و مال  و آبرو از سر راه بر می دارد و اساسا تفکر بسیج در مدار ولایت ،مکتب ساز است.

مکتب حاج قاسم سلیمانی؛ این مکتب الهی برساخته از تفکر بسیجی است، تفکری که خود مدار نیست خدا مدار است. تفکری که وظیفه گرایی را در تکلیف می داند .تفکری که نتیجه برای آن مهم است اما اصالت ندارد. 

پدیده الهی بسیج نه تنها در «راه» است بلکه خودِ«راه»است. بسیج در این مسیر همواره سعی نموده است که عناصر خود را در تطبیق با اهداف و اصول والا و اعلای انقلاب اسلامی بداند و از طعن و کینه خنّاسان عالم نهراسد و دچار اندوه نگردد.

عرصه ها، متنوع و متکثر است و بسیج به دلیل آنکه با اعتقاد راسخ و الهی خود به رفع نیاز و مساعدت می اندیشد با انعطاف حداکثری، خویش را با هر ضرورت انقلاب اسلامی، سازگار می نماید.

میدان دفاع مقدس، میدان جهادسازندگی، میدان دفاع از حرم، میدان حماسه ۹ دی ماه، میدان مقابله با شورش و شرارت،میدان علم و فن آوری، میدان اردوی جهادی، میدان کمک مومنانه و ... بسیج ، مرد میدان است.

بسیج اهل ایستادگی است، بسیج اهل قیام در برابر دشمنان  ملت ایران است، این اراده الهی نه تنها خستگی ناپذیر است بلکه دشمنان اسلام و انقلاب را نیز خسته کرده است.

بسیج هر جا حضور می یابد به تعبیر فقیه – فیلسوف انقلاب اسلامی ؛ حضرت امام خامنه ای عزیز، مایه امید دوستان و بیم دشمنان است و این امری است که امروز برای اثبات آن نیاز به استدلال نیست سابقه درخشان بسیج خود گواه این «راه »است.

ما این راه را با قوت در مسیر ولایت مطلقه فقیه با استعانت از خون شهیدان و به یاد خمینی کبیر(ره)، بنیانگذار آن شجره طیبه و همه شهیدان، آن رادمردان مرد روزگار با قوت و قدرت ادامه خواهیم داد و دوشادوش ملت عظیم الشان ملت ایران در هر عرصه ای تا رسیدن به قله های عزت و افتخار همراه خواهیم بود.

به امید روزی که بسیج ملت بزرگ ایران به قیام جهانی موعود موجود(عج) متصل گردد. انشاءالله

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول