اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تمهیدات تامین اجتماعی برای عبور از شرایط کرونایی/ تعلیق یک ماهه بازرسی‌های کارگاهی

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان از اجرای تمهیدات مجدد این سازمان در استان برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و تعلیق موقت جلسات هیأت‌ها، کمیسیون‌های پزشکی و بازرسی‌های کارگاهی از ابتدای آذرماه به مدت یکماه خبر داد.

تمهیدات تامین اجتماعی برای عبور از شرایط کرونایی/ تعلیق یک ماهه بازرسی‌های کارگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان، عباس اکبری با اشاره به ابلاغ بخشنامه‌ای در این رابطه اظهار داشت: در راستای مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری جلسات هیات های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات، کمیسیون های پزشکی و شوراهای پزشکی تامین اجتماعی در دوره زمانی یکم تا 30 آذرماه 99 به صورت موقت تعلیق و به وقت دیگری موکول شده است.

وی افزود: بر همین اساس فرآیند معرفی بیمه شدگان به کمیسیون پزشکی و مراجعه به پزشکان معالج و مراکز درمانی متوقف می شود اما با توجه به الزامات قانونی متقاضیان باید نسبت به حفظ و ادامه بیمه پردازی اقدام کنند.

به گفته اکبری، برای ادامه انعقاد قرارداد متقاضیان ادامه بیمه با ماهیت غیراجباری، رانندگان، کارگران ساختمانی و غیره، ضرورتی به معرفی آنان جهت انجام معاینات پزشکی بدو بیمه پردازی در این دوره زمانی یکماهه نخواهد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان از تعلیق موقت فرآیند معرفی بیمه شدگان به مراجع پزشکی(پزشک معتمد، شورا و کمیسیون پزشکی) در این دوره زمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه براین، انجام کلیه بازرسی‌ها اعم از کارگاهی و موارد مرتبط با بیمه شدگان(بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالیبافان، کارگران ساختمانی و ...) نیز به صورت موقت متوقف می‌شود.

اکبری از کارفرمایان، بیمه شدگان و بازنشستگان خواست در شرایط بحرانی فعلی برای حفظ سلامتی خود و سایر افراد جامعه تنها برای انجام کارهای ضروری به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی همواره پاسخگوی مراجعات به شعب خود بوده است اما با توجه به شرایط اخیر چنانچه مراجعه به شعب بیش از حد توان کارمندان شعب باشد؛ رسیدگی به امور فوری را در اولویت خود قرار خواهد داد و انجام کارهایی که پیگیری آن در زمان دیگر، مشکلی ایجاد نمی‌کند را به وقت دیگری موکول می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری قابل ارائه است، گفت: توسعه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی نیز با جدیت درحال انجام است و طی ماه‌های آینده 70 درصد از خدمات سازمان تأمین اجتماعی بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب قابل دریافت خواهد بود.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول