اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

کشف 18.5 میلیارد تومان کالای قاچاق در گمرک بازرگان

مدیرکل گمرک بازرگان گفت: در هفت ماه امسال 85 پرونده به ارزش 18.5 میلیارد تومان برای کالای قاچاق باز شده است.

کشف 18.5 میلیارد تومان کالای قاچاق در گمرک بازرگان

مجتبی بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد کالاهای قاچاق کشف شده در هفت ماهه امسال اظهار داشت: عملکرد گمرک بازرگان نشان می‌دهد، در این مدت 85 پرونده قاچاق به ارزش 18.5 میلیارد تومان تشکیل شده که شامل اقلام مختلفی می‌شود.

مدیرکل گمرک بازرگان افزود:‌گازوئیل، مشروب الکلی، لوازم یدکی، نفت سفید، دارو، خودروی سواری، مواد خوراکی، سیگار، گرانول نقره، پیش ساز مواد مخدر، لوازم پزشکی، الکتریکی و متفرقه از مهمترین کالاهای قاچاق کشف شده هستند. همچنین 3400 لیتر گازوئیل بلاصاحب در این گمرک کشف شد.

وی با اشاره به کاهش 54 درصدی پرونده‌های قضایی کالاهای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال 98 گفت: با این وجود ارزش کالاها 384 درصد رشد دارد و نشان می‌دهد که کالاهای با ارزش و نهایی قصد ورود یا خروج را داشته‌اند.

بازگیر در مورد ترانزیت خروجی و ورودی از گمرک بازرگان بیان داشت: در هفته ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد اظهارنامه‌های ترانزیت خارجی و کارنه تیر 53 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 72 درصد افت کرده است. 

مدیرکل گمرک بازرگان عمده علت این شرایط را شیوع کرونا در جهان و تبعات اقتصادی ناشی از این موضوع بیان کرد و گفت:‌ تعداد اظهارنامه‌های ترانزیت داخلی به مقصد گمرکات کشور از گمرک بازرگان نیز افزایش 65 درصدی دارد که البته از نظر ارزش دلاری 7 درصد کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول