اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ورود سامانه بارشی جدید از غرب‌/برف و باران در کشور ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه سامانه بارشی تازه‌ای از سمت غرب وارد کشور می‌شود و در مناطقی نظیر آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، البرز، تهران، قم و اصفهان بارش باران و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

ورود سامانه بارشی جدید از غرب‌/برف و باران در کشور ادامه دارد

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در استان‌های مازندران و گیلان بارش باران داریم همچنین در شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، اردبیل و ارتفاعات استان‌‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش امروز در استان گیلان است.

وی ادامه داد: روز جمعه سامانه بارشی دیگری از سمت غرب وارد کشور می‌شود و در جنوب استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و گیلان، شمال خوزستان، غرب مازندران، غرب سمنان و استان‌های اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، البرز، تهران، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد و ایلام موجب بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: ‌روز جمعه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز و همچنین ارتفاعات غرب و شمال غرب بارش برف خواهیم داشت و شدت بارش‌ها فردا در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام شمال خوزستان، کردستان و کرمانشاه است.

ضیائیان ادامه داد: روز شنبه یکم آذر با فعالیت شدیدتر سامانه بارشی در غرب و شمال غرب، بارش باران داریم همچنین در بخش هایی از مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب غرب، شمال شرق، شمال و دامنه های شمالی و دامنه های جنوبی البرز این شرایط بارش باران ادامه خواهد داشت و در مناطق مستعد در غرب و جنوب غرب ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه شدت بارش‌ها در استان‌های لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، شمال کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان و استان‌های تهران، قم و البرز است.

وی اظهار داشت: روز یکشنبه در اغلب نقاط کشور غیر از جنوب شرق بارش باران خواهیم داشت در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و جنوب لرستان و شمال فارس است.

ضیائیان گفت: روز دوشنبه در شمال غرب، سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت، همچنین در غرب کشور و بخش هایی از شرق کشور و مرکز بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: در سه روز آینده غرب دریای خزر مواج است همچنین امروز تا اوایل وقت فردا شرق خلیج فارس مواج خواهد بود همچنین روز شنبه خلیج فارس مواج است.

وی اضافه کرد: در مناطق مذکور غرق شدن شناگران و قایق های کوچک‌، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی و اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل پیش‌بینی و ‌توصیه می‌شود محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط ‌فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به ویژه فراساحل در دستور کار باشد و ممنوعیت تفریحات آبی و شنا داشته باشیم.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود و در شب افزایش ابر و بارش باران در تهران داریم؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۲ و هفت درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و‌ بیرجند و بجنورد با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول