اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۲۰ هزار بسته معیشتی در استان سمنان توزیع می‌شود

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی و ۱۰۰ سری جهیزیه بین نیازمندان سراسر استان سمنان در سالروز تأسیس بسیج مستضعفین در دستور کار قرار دارد.

۲۰ هزار بسته معیشتی در استان سمنان توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار حمید دامغانی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در آستانه هفته بسیج، به رویکردهای سپاه و بسیج اشاره و اظهار کرد: محله‌محوری رویکرد اصلی بسیج در استان سمنان بوده که از دو سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: قرارگاهی در مساجد متشکل از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج در محلات سراسر استان سمنان هماهنگ با امام جماعت و دیگر ارکان مساجد تشکیل شده است که رویکرد اصلی این قرارگاه‌ها، احصای مسائل و مشکلات مختلف در حوزه‌های گوناگون و استفاده از ظرفیت‌های موجود در هر محله با کمک دستگاه‌های اجرایی برای حل این مشکلات است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: این قرارگاه‌ها در محلات در سه حوزه پیشگیری، درمان و کمک مؤمنانه در سراسر استان سمنان در حال فعالیت هستند.

دامغانی محله‌محوری را یکی از رویکردهای مهم پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر استان سمنان عنوان کرد و افزود: خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی از دیگر محورها و رویکردهایی است که باید از این پس با جدیت از سوی پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر استان سمنان دنبال شود.

وی گفت: حضور فعال پایگاه‌های مقاومت بسیج استان سمنان در حوزه فضای مجازی با جدیت دنبال می‌شود و این پایگاه‌ها باید در هر محله یک رسانه محله ویژه همان محل ایجاد و تمام اقدامات و اتفاقات خوب محلات را با هدف امیدآفرینی در محلات منعکس کنند و از طرفی دیگر، نقش مطالبه‌گری داشته باشند و مسائل و مشکلات مختلف هر محله را به گوش مسؤولان برسانند.

استفاده از فضای مجازی در دستور کار است

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اینکه دشمنان تمام هم و غم خود را در حوزه فضای مجازی گذاشته‌اند تا جوانان و کانون خانواده را تخریب کنند، گفت: اقدامات مؤثری در حوزه فضای مجازی در استان سمنان در حال انجام است.

دامغانی بیان کرد: از اسفندماه هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا به دلیل تغییر در نحوه اجرای برنامه‌های مختلف و لغو بسیاری از همایش‌ها، برنامه‌ها و گردهمایی‌ها استفاده از فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پایگاه‌های مقاومت بسیج در استان سمنان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد کرده‌ و فعال‌تر و پویاتر شده‌ و نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کرده‌اند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اینکه اجرای ۵۱۳ عنوان برنامه در قالب بیش از چهار هزار فعالیت در هفته بسیج برنامه‌ریزی شده است، گفت: این برنامه‌ها با رویکرد فضای مجازی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی اجرایی می‌شود.

دامغانی افزود: فضاسازی سطح شهرها با نصب بنر، پارچه و ایجاد غرفه‌های ثابت خدمات‌رسانی در سراسر استان سمنان از جمله برنامه‌های هفته بسیج امسال است.

وی گفت: در غرفه‌های ثابت خدمات‌رسانی در سطح شهرها اقداماتی نظیر بیماریابی، تب‌سنجی، غربالگری و بیان توصیه‌های بهداشتی و جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه مردم انجام می‌شود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اظهار کرد: ۱۰ یادواره شهدا به صورت مجازی در طول هفته بسیج در استان سمنان برگزار می‌شود که نخستین یادواره شب گذشته در دانشگاه دامغان برگزار شد.

اعزام ۱۸ اکیپ بهداشتی و پزشکی به مناطق محروم روستایی

دامغانی گفت: اجرای برنامه زنده دعای توسل از محل آستان امامزاده یحیی (ع) به صورت مجازی و اعزام ۱۸ اکیپ بهداشتی و پزشکی به مناطق محروم روستایی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

وی با اشاره به توزیع ۱۸۰ هزار بسته معیشتی در مراحل قبلی رزمایش کمک مؤمنانه در استان سمنان افزود: توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی و ۱۰۰ سری جهیزیه بین نیازمندان سراسر استان سمنان در روز پنج آذرماه، سالروز تأسیس بسیج مستضعفین در دستور کار قرار دارد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از دیگر برنامه‌های هفته بسیج امسال را پیگیری موضوع آزادسازی زندانیان، دیدار مجازی با خانواده شهدا، تجلیل از ۲۰ هزار بسیجی در استان سمنان، اجرای ۲۵ پویش در فضای مجازی نظیر پویش دعا، توزیع تبلت و گوشی همراه ویژه دانش‌آموزان نیازمند استان سمنان، ویزیت رایگان بیماران در روز پنجم آذرماه در برخی از مراکز درمانی و عطرافشانی مزار شهدا عنوان کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول