اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای 33 هزار و 774 زنجانی به کووید 19

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای 33 هزار و 774 نفر در استان به کووید 19 ثابت شده است که ابتلای 350 نفر از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای 33 هزار و 774 زنجانی به کووید 19

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار مبتلایان سرپایی به کووید 19 بر اساس تست آزمایشگاهی تا ظهر امروز 28 هزار و 263 مورد بوده است که 310 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 33 هزار و 774 نفر رسیده است.

بر اساس همین گزارش از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 5 هزار و 511 نفر در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 4 هزار و 404 نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در حال حاضر 654 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که 40 مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا 826  نفر جان خود را از دست داده‌اند که 10 نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 15 هزار و 880 نفر اعلام شده است.

در این راستا مسؤولان استان اجرای طرح‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده‌اند که در جلسات برگزار شده اقدام به تشریح آن می‌کنند.

استاندار زنجان هم در ستاد مقابله با کرونا ویروس استان اظهار کرد: طی چند هفته گذشته تعداد مبتلایان به کرونا و فوتی‌ها بر اثر این ویروس در کشور و استان افزایش داشته بطوریکه ۷۵۰ تخت بیمارستانی استان توسط مبتلایان به کووید ۱۹ اِشغال شده است.

 فتح‌الله حقیقی با تاکید بر اینکه اگر بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی ادامه داشته باشد شاهد افزایش تعداد مبتلایان خواهیم بود، افزود: اعمال محدودیت‌ها از هفته آینده بدین منظور است که وضعیت موجو بهبود یابد و ما انتظار داریم آحاد جامعه به وظایف خود در مقابله با کرونا ویروس عمل کنند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان با بیان اینکه هر زمانی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه مناسب نبوده آمار مبتلایان نیز رو به فزونی گذاشته است افزود: نمونه آن شهرستان خرم‌دره بود که جز ۴۱ شهرستان پرخطر اعلام شد اما در مدت زمان کوتاهی که مردم رعایت اصول بهداشتی را آغاز کردند شاهد کاهش شیب ابتلا به کرونا ویروس هستیم.

استاندار زنجان تعداد تخت‌های بیمارستانی استان را 2 هزار تخت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۷۵۰ تخت توسط بیماران کرونایی اشغال شده و روزانه نیز ۱۰۰ نفر به این ویروس مبتلا می‌شوند و اگر این محدودیت‌ها اعمال نشود و مردم رعایت نکنند آمارها بیش از این خواهد شد.

از شنبه فقط صنوف ضروری مجاز به فعالیت هستند

استاندار زنجان در ستاد مقابله با کرونا ویروس استان گفت: همه صنوف موظف به رعایت بخشنامه‌های ستاد کرونا هستند و اگر واحدی رعایت نکرد بعنوان مجرم محسوب می‌شود و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان همچنین یادآور شد: در روزهایی که محدودیت‌ها اعمال می‌شود ستاد تنظیم بازار باید با قوت وضعیت بازار و تامین اقلام ضروری مردم را رصد و نظارت کند و مردم بدانند مایحتاج مورد نیاز آنها به اندازه کافی در انبارها موجود و ذخیره شده است.

حقیقی درباره نحوه فعالیت بانک‌ها و ادارات نیز گفت: فعالیت بانک‌ها در قالب خدمات درون بانکی است و ادارات نیز تا فردا باید نحوه حضور کارکنان خود را از اول تا ۱۵ آذر مشخص کنند.

وی در زمینه امکان دورکاری کارکنان ادارات نیز گفت: اولویت دورکاری با افراد بالای ۶۰ سال، کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، همسران کارکنانی که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول