اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

ثبت شرکت

راه اندازی کسب و کاری برای خود آرزوی بسیاری از جوان های ایرانی است و باید بگوییم که ثبت یک شرکت یکی از بهترین راه ها برای داشتن کسب و کاری معتبر و البته مطمئن است.

ثبت شرکت

از این رو در ادامه قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با نحوه تاسیس شرکت بیان کنیم و به شما پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست نداده و تا انتها با ما همراه باشید.

ثبت شرکت

ثبت شرکت چیست؟ مراحل آن چگونه می باشد؟ نحوه ثبت انواع شرکت را چگونه بفهمیم؟ اگر ما تصمیم داریم که کسب و کاری را در هر زمینه ای راه اندازی کنیم که این کسب و کار نیاز به مراودات مالی دارد باید اولین کاری که می کنیم به صورت رسمی شرکت خود را در اداره ثبت شرکت ها کنیم.

زمان این کار دقیقا در ابتدای فروش و یا تولید و اخذ مجوزات لازم خواهد بود. اما برای این کار حتما از متخصصان و مشاوران ثبتینو باید کمک بگیرید تا نوع شرکتی که برای کسب و کار شما مناسب است را در سایت ثبت شرکت ثبت کنید.

تاسیس شرکت چه اهمیتی دارد؟

در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که برای داشتن یک کسب و کار موفق و قانونی، باید مراحل را طبق قانون پشت سر گذاشت. به همین دلیل اگر شما هم می خواهید شرکتی برای خود داشته باشید، بهتر آن است که به طور قانونی شرکت خود را ثبت کنید، در غیر این صورت در ادامه با مشکلاتی رو به رو خواهید شد.

در صورت عدم ثبت یک شرکت مشکلات زیر برای شما وجود خواهد داشت؛

امکان نصب تابلو برای شما وجود ندارد. بسیاری از کسب و کارها برای جذب مشتری به تابلو نیاز دارند، در صورتی که اگر شرکت خود را ثبت نکنید، امکان نصب تابلو هم ندارید.
شرکت شما اعتباری ندارد. در حال حاضر شاهد این هستیم که مردم در حالت عادی به سختی به شرکت خاصی اعتماد می کنند و در صورتی که شرکت شما به ثبت نرسیده باشد، این اعتماد وجود ندارد و شرکت شما به نوعی بی اعتبار است.
امکان استفاده از نام شرکت برای دیگری وجود دارد. در صورتی که شرکت خود را ثبت نکرده باشید، این امکان وجود دارد که شرکتی دیگر به این نام به ثبت برسد و شما مجبور به تغییر نام شرکت خواهید بود.
امکان بستن قرارداد با شرکت های بزرگ و دولتی برای شما وجود ندارد. توجه داشته باشید که برای قرارداد بستن با شرکت های بزرگ و دولتی باید کد اقتصادی داشته باشید و این کد زمانی به شما تعلق می گیرید که شرکت خود را ثبت کرده باشید، در غیر این صورت سود مالی شما اندک خواهد بود.
و...

توجه داشته باشید که در صورت عدم ثبت یک شرکت معایب دیگری هم برای شما وجود خواهد داشت، اما مهم ترین و اصلی ترین موارد را در بالا ذکر کرده ایم.

نحوه ثبت شرکت

توجه داشته باشید که ثبت شرکت اگر چه سود مالی قابل توجهی را برای شما به دنبال خواهد داشت، اما این در حالتی است که حساب شده عمل کنید. در صورتی که نسنجیده جلو بروید، این امکان وجود دارد که نه تنها سودی برای شما نداشته باشدف بلکه متحمل ضررهای مالی هم شوید. از این رو پیشنهاد می کنیم که به موارد زیر توجه کنید؛

مهارت خود را افزایش دهید.

در هر زمینه ای که فعالیت می کنید، باید حرفی برای گفتن داشته باشید، به شما پیشنهاد می دهیم که قبل از تاسیس، از مهارت های خود مطمئن باشید. در صورتی که مهارت و تخصص کافی برای انجام کاری را نداشته باشید، مشتری به شما اعتماد نمی کند و در این صورت سودی هم عاید شما نخواهد شد.

همه جوانب کار را بررسی کنید.

انتظار نداشته باشید که در ماه های ابتدای شروع کار شرکت، درآمد بالایی داشته باشید. خود را برای هر موقعیتی آماده کنید و اگر محل شرکت خود را اجاره کرده اید، حتی اجاره ماه های اول را کنار بگذارید تا در نهایت با مشکل رو به رو نشوید. شناخته شدن و کسب اعتبار و اعتماد به زمان نیاز دارد و به سادگی انجام پذیر نخواهد بود.

کار خود را به متخصص آن بسپارید.

شاید تصور کنید که راه اندازی کار ساده ای است و هر کسی می تواند آن را انجام دهد، در صورتی که چنین نیست. به شما توصیه می کنیم که از شرکت معتبر و متخصص بخواهید که مراحل ثبت شرکت را برای شما پیگیری کند، در این صورت مطمئن خواهید بود که مشکلی در آینده برای شما به وجود نمی آید.

در انتخاب نوع شرکت و موضوع فعالیت، دقت کنید.

نوع شرکت، یعنی قالب کلی شرکت شما و این موضوع بر روی فعالیت های شما تاثیر می گذارد. از آن جایی که عموم مردم اطلاع دقیقی از موضوع نوع شرکت ندارند، به شما توصیه می کنیم که از کارشناسی متخصص در رابطه با این موضوع مشورت بگیرید، تا انتخاب درستی داشته باشید.

انواع شرکت

برای ثبت شرکت باید نوع آن را مشخص کنید و به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه آن را شرح خواهیم داد. در ایران به طور کلی 7 نوع شرکت داریم، اما آیا ثبت هر 7 نوع شرکت رایج است؟ مسلما خیر! در این صورت شاهد تنوع بالایی بودیم و انتخاب در بین این شرکت ها کمی سخت بود.

به طور کلی باید بگوییم که دو نوع شرکت در ایران بیش از دیگر شرکت ها متقاضی برای ثبت دارند و دلیل اصلی این تقاضای بالا را می توان شرایط ساده تر و بازدهی بیشتر دانست.

شرکت سهامی خاص
شرکت مسئولیت محدود

باید بگوییم که اگر چه این دو نوع شرکت هم با یکدیگر تفاوت هایی دارند، اما نمی توان از شباهت این دو غافل شد و باید بگوییم که بسیاری از شرایط ثبت هر دو شرکت با یکدیگر کاملا مشابه است و در جزئیات با هم کمی تفاوت دارند. در ادامه مطالب دقیقی در رابطه با شرایط ثبت هر شکرت بیان خواهیم کرد.

شرایط ثبت شرکت

به این موضوع توجه داشته باشید، همانطور که انواع شرکت با یکدیگر تفاوت هایی دارند، شرایط ثبت آن ها هم با یک دیگر متفاوت است، از این رو شرایط ثبت هر شرکت را باید متناسب با نوع آن بررسی کرد. اما از آن جایی که دو نوع شرکت سهامی خاص و شرکت مسدولیت محدود متقاضیان بیشتر برای ثبت دارند، به بیان شرایط این دو شرکت بسنده می کنیم.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

سه نفر را به عنوان اعضاء هیئت مدیره معرفی کنید.
معرفی دو نفر به عنوان بازرس الزامی است.
حداقل سرمایه ای که به آن نیاز دارید، 100 هزار تومان است.
35% از سرمایه اولیه را در حساب بانکی به نام شرکت بگذارید.

شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود

وجود دو نفر به عنوان شریک الزامی است.
حداقل 100 هزار تومان به عنوان سرمایه اولیه در نظر بگیرید.

به این موضوع توجه داشته باشید که سرمایه یک شرکت به منزله اعتبار آن شرکت است. به همین دلیل باید توجه کنید که هر چه سرمایه شما بیشتر باشد، اعتبار شرکت شما هم بیشتر خواهد بود. البته بعد از ثبت و تاسیس یک شرکت، می توان برای افزایش سرمایه اقدام کرد.

مراحل ثبت شرکت

یکی دیگر از مواردی که قبل از اقدام باید از آن مطلع باشید، مراحلی است که باید پشت سر بگذارید. به شما توصیه می کنیم که برای پیگیری این مراحل به یک شرکت معتبر و متخصص اعتماد کنید و خدمات خود را به آن بسپارید، در این حالت مطمئن خواهید بود که مراحل ثبت شرکت به طور صحیح پیگیری خواهند شد.

در ابتدا باید نوع شرکت و حوزه فعالیت خود را به طور دقیق مشخص کنید. این موضوع اهمیت بسیاری دارد، زیرا مدارک مورد نیاز و نام شرکت با توجه به همین موارد مشخص خواهد شد.
در مرحله بعدی باید نام مناسبی را برای شرکت خود انتخاب کنید. انتخاب اسم شرکت اهمیت بالایی دارد و باز هم به شما توصیه می کنیم که از شرکتی معتبر بخواهید که برای انتخاب نام به شما کمک کند. در ثبتینو مشاوره انتخاب نام به صورت رایگان انجام می شود.
اظهارنامه را تکمیل کنید و به اداره ثبت بفرستید.
همزمان با اظهار نامه دیگر مدارک مورد نیاز را هم در سامانه مورد نظر بارگذاری کنید.
در صورت تائید مدارک و همچنین نام انتخاب شده از جانب کارشناس اداره ثبت باید حساب بانکی به نام شرکت خود افتتاح کنید و سپس درصدی از سرمایه اولیه را در حساب بانکی قرار دهید.
شما به دو آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار و روزنامه رسمی نیاز خواهید داشت، تا مراحل تاسیس شرکت تکمیل شود.
بعد از آگهی دوم، شرکت شما به طور قانونی ثبت شده است و می توانید فعالیت اقتصادی و تجاری خود را آغاز کنید.

به این موضوع توجه داشته باشید که مراحل ثبت یک شرکت برای بعضی از شرکت ها (با توجه به شرایط خاصی که دارند) ممکن است با دیگری تفاوت مختصری داشته باشد. البته نگران نباشید، ثبت یک شرکت به طور کلی با مراحل گفته شده در بالا انجام می شود.

مدارک مورد نیاز

در ابتدا باید توجه داشته باشید که هر شرکتی متناسب با نوع فعالیت به مجوزهای خاصی نیاز دارد. به همین دلیل قبل از آن که اقدام کنید، باید برای جمع آوری مدارک و کسب مجوزهای لازم اقدام کنید.

مجوزهای لازم (متناسب با نوع فعالیت)
مدارک شناسایی اعضاء شرکت و بازرس ها
اظهار نامه تکمیل شده
اقرارنامه امضا شده
و...

به این موضوع توجه داشته باشید که مدارک مورد نیاز برای ثبت یک شرکت متناسب با نوع و همچنین موضوع فعالیت با دیگری تفاوت هایی دارد، از این رو به شما پیشنهاد می دهیم که برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با این موضوع با کارشناس های ثبتینو تماس بگیرید و مطمئن باشید که این مشاوره ها به صورت کاملا رایگان انجام می شوند.

هزینه ثبت شرکت

بسیاری از متقاضیان به دنبال راهی هستند که از هزینه های این کار مطلع شوند و به همین دلیل در ادامه مطالبی در رابطه با این موضوع بیان خواهیم کرد.

هزینه ثبت شرکت را از کجا بفهمیم؟ در صورتی که به فکر راه اندازی کسب و کار هستید حتما سوالات زیادی در ذهن تان وجود دارد. حتما برایتان سوال است که استعلام هزینه ثبت شرکت در سال 99 چقدر است؟ می دانید هزینه روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار چقدر است؟ در مورد هزینه های اداره ثبت و واریزی های قانونی چه می دانید؟ موارد موثر در نرخ ثبت چیست؟

حق الثبت

شما باید متناسب با سرمایه اولیه خود مبلغی را به عنوان حق الثبت به اداره ثبت بپردازید.

هزینه های جزئی

در اداره ثبت هزینه هایی برای تمبر و... از شما دریافت می شود و از آن جایی که این هزینه بسیار کم است، از آن به عنوان هزینه جزئی یاد می کنیم.

آگهی در روزنامه

شما باید هزینه ای را هم برای دو آگهی منتشر شده در روزنامه بپردازید. البته باید بگوییم که این هزینه با توجه به فاکتورهایی مانند اندازه قلم و... مشخص می شود، این هزینه به دفتر روزنامه پرداخت می شود.

با توجه به مطالب گفته شده در بالا باید بگوییم که هزینه ثبت یک شرکت با دیگری تفاوت هایی دارد و از این رو نمی توان مبلغی را به طور دقیق و ثابت بیان کرد. اما به شما اطمینان می دهیم که ما در ثبتینو کمترین هزینه های ممکن را از شما دریافت خواهیم کرد.

پس همین الآن گوشی تلفن خود را بردارید و برای تاسیس شرکت خود اقدام کنید، تا در زمان کمتری به نتیجه برسید و کسب و کار خود را داشته باشید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول