اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

ترفندهای رسانه‌های خارجی برای آتش‌افروزی در ایران

یکی از محور هایی که رسانه های معاند و خارجی متاثر از سیاست ها رسانه ای و خارجی خود به دنبال محقق کردن آن هستند، افزایش آشوب ها و ناآرامی ها و به دنبال آن ایجاد تغییر در رفتار نظام و در نهایت تغییر نظام در جمهوری اسلامی است.

ترفندهای رسانه‌های خارجی برای آتش‌افروزی در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از محور هایی که رسانه های معاند و خارجی متاثر از سیاست های رسانه ای و خارجی خود به دنبال محقق کردن آن هستند، افزایش آشوب ها و ناآرامی ها و به دنبال آن ایجاد تغییر  در رفتار نظام و در نهایت تغییر نظام در جمهوری اسلامی است. بنابراین ترویج و راه اندازی کمپین ها و قرارگاه‌هایی برای افزایش اعتراضات در ایران و تغییر ماهیت دادن این اعتراضات از جمله کار هایی است که توسط آنها پیگیری می‌شود. در ادامه به بررسی برخی از این فعالیت ها می‌پردازیم.

 

قرینه سازی اغتشاشات با روند پیروزی انقلاب اسلامی

این رسانه ها سعی می‌کنند که شرایط کنونی را با شرایط شکل گیری انقلاب اسلامی مقایسه کنند و تلویحا این را به مخاطبین القاء کنند که شرایط کنونی مشابه شرایط شکل گیری انقلاب اسلامی است. لذا از مخاطب خود انتظار رفتاری مشابه سال ۵۷ را دارند. در این خصوص این رسانه ها تلاش می‌کنند تا با پررنگ کردن خطوط خبری زیر، این روند را ادامه دهند.

الف) دستگاه های امنیتی حکومت به شدت مردم و معترضین را سرکوب می‌کنند: برای تحقق این خط خبری اغتشاشاتی چون ۱۸ تیر ۱۳۷۸ طراحی شد و همچنین با ذکر روایت های غلط و به کارگیری ترفند های کشته سازی و ارائه آمارهای نادرست سعی می‌کنند تا به این خط خبری دامن بزنند.

ب) حکومت دینی در عصر امروز نمی تواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد: سعی می‌کنند با ترسیم الگویی از نظام بین الملل طوری القاء کنند که راهی جز کنار گذاشتن دین برای تعمیق روابط جهانی وجود ندارد. در همین راستا برخی جریانات همسو با این رسانه ها سعی دارند تا با مطرح نمودن دوگانه "تقابل یا تعامل" به آن دامن بزنند.

ج) جمهوری اسلامی ایران ناکارآمد است و تجریه چهل ساله انقلاب نیز موید آن است: در راستای تحقق ادارک این روند سعی می‌[کنند تا در هر واقعه ای با قلب واقعیت، بزرگنمایی، سیاه نمایی و انحراف افکار عمومی القایی از ناکارآمدی جمهوری اسلامی را ایجاد کنند و در ادامه با طرح این شبهه که اگر قرار بود پیشرفتی حاصل شود باید در این چهل سال حاصل می‌شد سعی می‌کنند ضمن نادیده گرفتن تمام پیشرفت های حاصل، حکومت را متهم به ناکارآمدی کنند.

د) مسئولین دچار فساد شده اند و کشور نمی تواند در شرایطی که فساد به صورت سیستماتیک همه جا را فرا گرفته است، پیشرفتی داشته باشد: در این راستا رسانه های دشمن سعی می‌کنند اشتباهات تعداد کمی از مدیران آن را به قاطبه مدیران پاکدست تعمیم دهند و از طریق همانند سازی با رژیم فاسد سابق، دستاورد های انقلاب را ضایع نمایند. همچنین سعی دارند با ارتباط دادن این فساد ها به مدیران ارشد نظام ، سلامت نظام را زیر سوال ببرند.

 


تلاش رسانه های معاند در آموزش آشوبگران و تشویق آنان به خشونت

 حمایت از ناآرامی و تشویق به تخریب اموال عمومی

در خلال اعتراضاتی که در نقاط مختلف ایران در سالیان گذشته وجود داشت، این رسانه ها با پوشش لحظه به لحظه اتفاقات سعی داشتند تا با تشویق همگانی برای افزایش ناآرامی ، مردم را از مکان هایی که معترضان در آن تجمع داشتند مطلع سازند. در این راستا با معرفی برخی پلتفرم های آفلاین و مکان یاب ها سعی داشتند شبکه آشوبگران را به شکلی ساماندهی شده در هر شرایط هدایت نمایند.

در این رسانه ها با انتساب دادن برخی مکان ها به برخی نهادهای حکومتی سعی می‌کنند تا تخریب آنها توجیه شود و با استدلال اینکه این تخریب ها هزینه های حکومت را افزایش می‌دهد و می‌تواند موجب براندازی شود، عده ای از اراذل و فریب خورده را در این راستا بسیج نمایند.

یکی دیگر از کارهایی که این رسانه ها در این خصوص انجام میدهند، بحث آموزش های خشنی است که در این رسانه ها با هدف افزایش شدت تخریب ها، مقابله با یگان های ضد شورش و اقدامات تامینی بر ضد نیروهای اطلاعاتی ، ارائه می‌شود. باید توجه داشت این آموزش ها باعث افزایش پیچیدگی ها کارهای امنیتی و افزایش تخریب ها و دامنه اعتراضات می‌شوند.


تشویق به آسیب به اموال عمومی و اخلال در سیستم خدمات رسانی عمومی

 

فعالیت گروه های سعودی،صهیونیستی،آلبانی نشین و آمریکایی در شبکه های اجتماعی

در سال های اخیر دشمنان با طراحی مراکزی سعی دارند تا با ایجاد حساب های جعلی ، سایت ها و اندیشکده های جعلی برخی از گزاره های مطلوب خود را در قالب محتوی مورد پذیرش عامه به مردم القاء نمایند. از این رو با ترفند هایی چون اکثریت نمایی سعی دارند تا در موارد مختلف در مخالفت با نظام اعلام نظر داشته باشند.از بین این گروه ها می‌توان به نیروهای منافقین مستقر در آلبانی ، نیروهای سعودی مستقر در عربستان و دیگر گروه ها و ارتش های سایبری در منطقه و خارج آن اشاره کرد.


منافقین آلبانی نشین در حال فعالیت در شبکه مجازی

این گروه ها سعی دارند تا با راه اندازی فیک نیوز هایی در قالب سایت، کانال و حساب هایی در شبکه های مجازی ، اخبار جعلی را ایجاد و منتشر نمایند.در قضایای مربوط به اعتراضات نیز این گروه ها با انتشار اخباری جعلی از تعداد کشته ها سعی داشتند تا حوادث رخ داده را قلب واقعیت نمایند و بزرگنمایی کنند. برخی نیز متاثر از این اخبار دچار تردید می شدند. تردیدهایی که گاهی با روشنگری نیز برطرف نخواهد شد و همچنان باقی می ماند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول