اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مدارس شهری استان زنجان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: همه مدارس شهری استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند .

مدارس شهری استان زنجان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند

حامد سرائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اتصال همه مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: در اتصال مدارس شهری و یک هزار و 112 مدرسه روستایی تاکنون بیش از 30 میلیارد ریال هزینه شده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به مصوبات سفر مقام عالی وزارت مبنی بر توسعه ارتباطات استان در سه فاز تا پایان سال‌جاری گفت: قرار است تا پایان آبان ماه در فاز نخست 44 سایت راه‌اندازی شود که به محض راه‌اندازی هر سایت جدید نسبت به تأمین دسترسی مدارس روستاهای تحت پوشش، همراه با تأمین مودم و پهنای باند پرسرعت به صورت رایگان اقدام صورت گیرد.

وی افزود:در فازهای بعدی دسترسی 55 سایت به شبکه ملی اطلاعات تا دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و مابقی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

سرائی ادامه داد: مطابق اعلام آموزش و پرورش 563 مدرسه شهری و یک هزار و 112 مدرسه روستایی می‌بایست به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند که از این مقدار همه مدارس شهری و 819 مدرسه روستایی در هشت شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و تعداد 293 روستا نیز بزودی به این شبکه متصل می‌شوند.

سرپرست اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان زنجان ادامه داد: اجرای پروژه اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات در استان، تاکنون بیش از 30 میلیارد ریال هزینه داشته که اعتبار آن از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین شده است.

سرائی افزود: پروژه دیگر این اداره کل، توسعه ارتباطات پهن باند در همه روستاهای بالای 20 خانوار استان است که به تناسب پیشرفت این پروژه و افزوده شدن به تعداد روستاهای مشمول، باقیمانده مدارس واقع در این روستاها نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول