اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

حریم جاده‌های روستایی ریگان در انتظار تدبیر مسئولان

ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان است که فقط 16 درصد راه‌های آن آسفالته است که این آسفالت در کنار مزارع و باغ‌های کشاورزی سبب ایجاد مشکلاتی شده است.

حریم جاده‌های روستایی ریگان در انتظار تدبیر مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق کرمان، ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان است که فقط 16 درصد راه‌های آن آسفالته است که این آسفالت در کنار مزارع و باغ‌های کشاورزی سبب ایجاد مشکلاتی شده است.

کشاورزان با روی‌آوردن به حریم جاده‌ها اقدام به کشت محصولات در کنار آسفالت کرده‌اند که این موضوع منجر به تصادفات جرحی و فوتی شده است.

وسایل نقلیه‌ای که با انحراف از جاده‌ها به باغ‌های کشاورزی سوق داده می‌شوند، به جز خسارت جانی، خسارات مالی زیادی را در پی دارند. کشت نخل، گندم، یونجه و سایر محصولات کشاورزی در حاشیه جاده‌ها برای ریگانی‌ها خطرات زیادی به بار می‌آورد.

یکی از دلایلی که تعدادی از کشاورزان به آن اشاره کردند، نبود راه مناسب دسترسی به مزارع خود می‌دانند و ابراز داشتند که آسفالت از مزارع آنها عبور داده شده است.

انحراف خودرو از مسیر و سقوط به مزارع کشاورزی

رضا عباسی یکی از رانندگان این محورهای مورد تصرف ابراز کرد: سال گذشته به‌دلیل نبود حاشیه جاده از مسیر منحرف شدم و به داخل مزارع کشاورزی سقوط کردم که در اثر این حادثه هم وسیله نقلیه‌ام آسیب دید و هم دچار جراحت شدم.

محمد ابراهیمی یکی از شهروندان ریگانی بیان داشت: تعدادی از کشاورزان حتی زیر آسفالت را به کشت اختصاص دادند که این قسمت را باید با رعایت کامل رانندگی کنیم.

وی ادامه داد: چند ماه قبل یک دستگاه خودرو از جاده منحرف و  وارد نخلستان حاشیه جاده شد، از مسؤولان شهرستان و استان تقاضا داریم نسبت به آزادسازی حریم جاده چاره‌اندیشی کنند تا شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

محمد طایفه‌رشیدی ساکن یکی از روستاهای شهرستان ابراز کرد: تاکنون در یکی از محورهای شهرستان به‌دلیل عدم رعایت حریم جاده چند نفر کشته و بیش از ۲۰ نفر مجروح شدند.

حریم تصرف‌شده راه‌ها آزادسازی می‌شود

محمدحسین جزینی‌زاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: در شهرستان ریگان ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که این موضوع جان رانندگان این مسیرها را تهدید می‌کند.

وی عنوان داشت: تاکنون ۲۰ کیلومتر از محورهای روستایی شهرستان ریگان آزادسازی شده است.

رئیس اداره راهداری ریگان از کشاورزان خواست نسبت به حریم جاده‌ها توجه جدی داشته باشند. با توجه به اینکه تعدادی از جاده‌های شهرستان ریگان در کنار مزارع احداث شده‌اند، حریمی برای جاده‌ها نمانده است.

انتهای پیام/80014/ب/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول