اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شناسایی ۳۵۰۳ کرونایی در سمنان/ بخش زیادی از مصوبات ‌درست اجرایی نمی‌شد!

بررسی آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس در استان سمنان نشان می‌دهد که تعداد بیماران شناسایی‌شده در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، به سه هزار و ۵۰۳ نفر رسیده است.

شناسایی ۳۵۰۳ کرونایی در سمنان/ بخش زیادی از مصوبات ‌درست اجرایی نمی‌شد!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در فاصله ۲۸ تا ۲۹ آبان ماه در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان شناسایی‌شده است. 

بررسی آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس در استان سمنان نشان می‌دهد: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون، تعداد بیماران شناسایی‌شده در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان، سه هزار و ۵۰۳ نفر بوده است.

از ۲۸ تا ۲۹ آبان ماه سال جاری بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان‌های تابعه دانشگاه شناسایی و بستری شدند.

۳۱ نفر از بیماران در این مدت بهبودیافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و در حال حاضر، ۵۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش ICU کرونا بستری هستند و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد. شهرستان‌های شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار در وضعیت قرمز و شهرستان‌های سرخه، مهدی‌شهر و آرادان در وضعیت نارنجی هستند.

موارد مرگ‌ومیر افزایش پیدا خواهد کرد

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان هم می‌گوید: وضعیت در استان به‌واسطه گزارش‌ها، بحرانی است؛ تمام شهرستان‌های استان امروز در شرایط فوق بحرانی قرار دارند و متأسفانه وضعیت مطلوبی را شاهد نیستیم.

او گفت: در حال حاضر، کل بستری‌ها در بیمارستان‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان و بیمارستان شفا، ۲۹۹ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اضافه کرد: تا امروز و از ابتدای همه‌گیری کرونا دز شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه، ۴۹۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کردند.

دانایی افزود: از ابتدای شروع شیوع بیماری تا امروز، سه هزار و ۵۰۳ نفر نیز با ابتلای قطعی به کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه شناسایی شدند.

او گفت: هشت هزار و ۴۵۳ نفر نیز به‌صورت سرپایی با جواب تست مثبت در این مجموعه‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بیان کرد: آمارها نشان از این دارند که در یک موج بلند قرار داریم و وضعیت مطلوب نیست؛ با اجرای موفق و کامل محدودیت‌ها، امکان دارد بتوانیم طی یک هفته آینده به ثبات و سپس به سمت کاهش موارد ابتلا دست پیدا کنیم.

دانایی بیان کرد: از امروز تا سه هفته آتی احتمالاً موارد مرگ‌ومیر افزایش پیدا خواهد کرد؛ طرح محله محور با عنوان مدیریت و کنترل کووید-۱۹ به‌صورت محله محور و خانه محور بر پایه هر خانه یک پایگاه سلامت اجرا می‌شود.

او گفت: در بهترین شکل اجرای این طرح، یک ماه آینده ۳۰ درصد بستری و ۱۰ درصد مرگ‌ومیر کاهش و طی سه ماه آینده، ۵۰ درصد بستری و ۴۰ درصد مرگ‌ومیر کاهش خواهد یافت.

ظرفیت تست‌های کرونا به ۲ برابر افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان تصریح کرد: ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی، شناسایی زودهنگام بیماری و توسعه درمان سرپایی و ارتقای خدمات بیمارستانی از جمله اهداف این طرح است.

دانایی بیان کرد: ظرفیت تست‌های کرونا را به دو برابر افزایش دادیم و در تلاش هستیم تا با راه‌اندازی آزمایشگاه دوم، این ظرفیت را به چهار برابر افزایش دهیم.

او گفت: در بحث اطلاع‌رسانی برای جلب مشارکت همگانی مردم، توسط کمیته اطلاع‌رسانی ستاد، وحدت رویه و فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان افزود: میانگین سن مرگ‌ومیر امروز ۷۲ سال است که صیانت از این گروه و افراد پرخطر، می‌تواند در کاهش مرگ‌ومیر مؤثر باشد.

دانایی گفت: امروز قرنطینه خانگی بزرگ‌ترین معضل ماست؛ برخی از افراد مثبت تا دو هزار کیلومتر بر اساس ردیابی‌ها جابه‌جا شده‌اند.

او اضافه کرد: باید دست به دست هم دهیم و با مشارکت همگانی، با تشریح و تبیین اهمیت این مباحث برای همه افراد شاهد تحقق اهداف تعیین‌شده باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: برای موفقیت در اجرای این طرح و رسیدن به نقطه مطلوب، اقناع مردم امری ضروری است؛ تا زمانی که واکسن مورد تأیید و مؤثر وارد بازار نشود و واکسیناسیون عمومی صورت نگیرد، با این بیماری مواجه هستیم و باید در اجرای این طرح اهتمام ویژه‌تری داشته باشیم.

اجرای صحیح تدابیر و محدودیت‌های هوشمند

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود هم گفت: کل مراجعه به مراکز درمانی با تشخیص کرونا بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۷۱ نفر بوده و سه هزار و ۱۷۹ نفر در بخش‌های اختصاصی بستری شدند.

او افزود: چهار هزار و ۲۵۸ نفر کل موارد مثبت قطعی کرونا در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است که دو هزار و ۴۳۰ نفر سرپایی و یک هزار و ۸۲۸ نفر بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بیان کرد: در حال حاضر، در مراکز درمانی زیرمجموعه این دانشگاه، ۲۴۸ نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند که از این تعداد، ۳۳ نفر در بخش‌های ویژه و آی.سی.یو قرار دارند.

چمن اضافه کرد: از ابتدای شیوع همه‌گیری کرونا تاکنون، ۱۷۷ نفر در شهرستان‌های زیرمجموعه تحت مدیریت این دانشگاه به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند.

او گفت: با ورود مردم و مشارکت همگانی به همراه تدابیر ویژه مسؤولان، می‌توان شاهد بهبود اوضاع بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود تصریح کرد: پیش‌بینی داریم با اجرای صحیح تدابیر و محدودیت‌های هوشمند، شاهد تسهیل و تسریع در تثبیت و کاهش شیوع و مهار نسبی باشیم.

چمن گفت: پس از اجرای محدودیت‌های اخیر، رعایت پروتکل‌ها به ۸۰ درصد و استفاده از ماسک به ۹۰ درصد رسید و نشان از این دارد که مردم مشارکت بهتری داشتند.

محدودیت‌های هوشمند در سمنان

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه روند ابتلا، سرایت و شیوع بیماری در کشور و استان رو به افزایش است و آمار از وضعیت فوق‌العاده حکایت دارد، گفت: راهبردهای هفت‌گانه برای مدیریت کرونا در طرح جامع مدیریت محدودیت‌های هوشمند در نظر گرفته شده که با اجرای این راهبردها می‌توان بر وضعیت فعلی مقابله کرد.

او گفت: بر اساس این طرح، تمام مباحث آموزشی، اعم از کلاس‌های درس مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراسم آیینی و مذهبی در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در وضعیت قرمز و گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در وضعیت نارنجی، به مدت دو هفته از ابتدای آذرماه سال جاری تعطیل خواهند بود و این طرح اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: تشدید نظارت‌ها بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، تست گسترده، هدفمند و هوشمند به همراه بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری بیماران، ارتقا و آموزش اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر و تقویت درمان سرپایی و کاهش حداکثری بیماری از راهبردهای طرح محدودیتی جدید است.

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان با بیان اینکه چهار شهرستان استان اعم از سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان سرخه، مهدی‌شهر، آرادان و میامی در وضعیت نارنجی قرار دارند، تصریح کرد: محدودیت‌ها در این شهرستان‌ها در پنج حوزه اجرایی می‌شود که ادارات و کارکنان به‌استثنای نیروهای مسلح، صنوف، آموزش، فرهنگی و اجتماعی و ترددها (خودروها با پلاک شخصی) این پنج حوزه هستند.

وی افزود: در وضعیت قرمز ادارات با حضور یک‌سوم از کارکنان به فعالیت خواهند پرداخت و مأموریت‌های غیرفوری و جلسات غیرضرور لغو و جلسات حضوری ضروری تا سقف ۱۵ نفر برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: برخی ادارات و دستگاه‌ها خدمات ضروری ارائه می‌کنند که در صورت نیاز شرط یک‌سوم اجرایی نخواهد شد و امکان حضور بیشتر کارکنان برای ارائه خدمات مطلوب وجود دارد.

وی تأکید کرد: در وضعیت نارنجی نیز ادارات با ۵۰ درصد کارکنان با لغو مأموریت‌ها و جلسات غیرضروری و برگزاری جلسات ضروری تا سقف ۲۰ نفر به فعالیت می‌پردازند.

خجسته‌پور بیان کرد: در وضعیت قرمز صنوف و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تعطیل و در وضعیت نارنجی مشاغل گروه ۳ و ۴ تعطیل می‌شوند که در صورت رعایت نکردن واحد متخلف ۱۵ روز پلمب خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: در دو وضعیت قرمز و نارنجی کلاس‌های آموزشی مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مباحث فرهنگی و اجتماعی از قبیل نماز جمعه، جماعات و مراسم‌ آیینی و مذهبی به مدت دو هفته از ابتدای آذرماه تعطیل خواهد بود.

لزوم اقناع کسبه و بازاریان برای همکاری کرونایی

علی تشنه‌دل، رئیس سازمان صمت استان سمنان هم گفت: استمرار طرح مدیریت هوشمند در حوزه اصناف به دلیل مسائل اقتصادی و مالی، چالش‌هایی را به وجود می‌آورد که نیاز به تدابیر ویژه دارد.

او گفت: دستگاه‌های اجرایی نیاز است تا در بحث صنوف، همکاری‌های لازم را برای اجرای محدودیت‌ها و موفقیت در اجرای طرح به کار گیرند.

رئیس سازمان صمت استان سمنان اضافه کرد: جلساتی به‌صورت مجزا به‌منظور اقناع کسبه و بازاریان با اتحادیه‌ها و اصناف برگزار شده و خواهد شد.

تشنه‌دل بیان کرد: در بحث صنعت ساختمان تدبیر خوبی صورت گرفت تا مشکلاتی به وجود نیاید و توسعه و اشتغال مرتبط با این صنعت تعطیل نشوند و نیاز است تا این تدابیر امروز و برای صنعت کشاورزی نیز اندیشیده شود.

او گفت: اگر همه یکسان، مصمم و همدل باشیم و اجرای طرح و محدودیت‌ها به‌صورت جامع انجام شود و فرماندهی واحدی وجود داشته باشد، می‌توانیم به موفقیت مطلوب دست یابیم.

بخش زیادی از مصوبات به‌درستی اجرایی نمی‌شد!

ایرج رئیسیان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در همین زمینه می‌گوید: کادر درمانی در حوزه مبارزه و مقابله با بیماری کرونا امروز در خط مقدم مبارزه هستند؛ اما به دلیل اینکه بخش زیادی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به‌درستی اجرایی نمی‌شد، قرارگاه عملیاتی این ستاد در وزارت کشور و استانداری‌ها تشکیل شد.

او گفت: این قرارگاه به فرمان رئیس‌جمهور و به ریاست وزیر کشور تشکیل و متناظر استانی این قرارگاه نیز در استان به ریاست استاندار سمنان برگزار شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان اضافه کرد: متناظر با دستور ابلاغ شده، این قرارگاه در استان نیز تشکیل و نظارت‌ها بر اجرای صحیح، دقیق و جامع مصوبات در سطح استان تشدید خواهد شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول